Saturday, November 20, 2010

terase sensARA.!!!!!!!!!!


 pain!!!! sengsara!! sakit!!! wargh!!!!
mggu yg sgt stress apabila semester kedua ku bmula di KMJ ni... mcm.... ****** ergh!! (tak tau nak describe macam mane yg aku rase 2 mggu ptama ni..aish...) tp alhmdulillah aku bjaya control emosi aku...aku masih lagi bjaya mengatasi semua masalah dgn jayanya...n aku harap ia beterusan!! erm.. insyaallah..

bak kata angah aku...biasa lah tuh stress..nama pun student lagi..so kene lah bijak mgatasinya..herm...jadi aku pun terus mencuba tok mjadi yg lebih baik dr semalam utk mhadapi hari ini.. ~insyaallah
aku mcoba sedaya upaya utk mjadi yg lebih btanggunjawab dgn mase...belajar megatasi masalah yg mdatang dengan lebih konfiden dan berani..krn aku tau...'persembahan' aku dlm melakari hari aku yg akan 'datang' masih lagi tlalu sedikit usahanya...tak tau lah bgmana aku ingin mhadapi hari result PSPM 1 aku nnt...honestly..aku tidak py kekuatan utk mhadapi dan mgetahuinya...sebab aku sedar apa aku telah buat...jadi.. 30 Nov 2010 nanti..merupakan hari pnentu aku sama ada aku masih bnafaz lagi di tanah KMJ ini ataupun tak...jadi...aku pohon kpd kalian semua...doakan lah hari aku utk esoknya...kerana insyallah aku akn cuba bbuat perkara yg sama kpd kalian..krn aku amat lah cuak akan takdir aku 'di depan' tuh...urgh... oleh itu..aku akan terus berusaha menampal semua kelemahan aku...supaya aku akan lebih teguh disini...insyaallah...

dengan itu..maka meh aku crt skit knp aku amat stress 2 mggu ni...utk mgaitkan dgn tajuk entry hari ni...

first pada mggu ptama sem2 stat, jadual aku taklah pack mane... hanya kuliah sahaja..hariku amat lengang drp tuto dan klas lain...tambahan pulak...mggu ptama ini...kuliah aku hanya 5jam sahaja utk hari Isnin,Selasa dan Rabu..so...happy lah skit...hanya melpak dgn tutormates utk bborak n btukar cerita mgenai aktiviti kala cuti seminggu setengah...takde trikat sgt dgn tuto...cume yg myebabkan aku stress ialah probability aku di sini....takut sekiranya umurku tak pjg kat sini..takut sekiranya hidupku umpama 'kusangka panas hingga ke petang rupa2nya hujan ditengahari'....sebab aku tau aku amat teruk sepanjang mggu exam PSPM ku....performance aku utk exm ini amat teruk berbanding dgn exm2 ku yg lepas...jadi mana mgkin aku tidak cuak akan nasibku disini yg umpamanya spt 'telur di hujung tanduk'..... waduh....! apa yg aku mmpu buat kala ini btawakal dan bdoa agar result aku lulus dgn cantik...krn...
aku khuatir jikalau aku tidak mampu mmenuhi harapan ayah aku..walaupun dia hanya beritahu yg dia tidak mahu apa2 kecuali mahu lihat kembarnya bjaya...tapi harapan ini lah yg mbuatkan aku trasa terbeban...bagaimana jikalau aku tidak baik seperti mana yg disangkakan... maka persolan yg timbul di benak aku... "Ke mana harus aku hayunkan kaki aku selepas ini???" ( warh!! hebat betul penangan matrik pada aku!!) herm...doa lagi yg aku harapkan lagi kala ini...utk mjawab psoalan aku ini... huh!

seterusnya...sepanjang mggu ptama ini..aku kena lah pulak prepare utk pekse muet utk kertas 'listening', 'reading', and 'writing'....utk menntukan aku di band mane dalam  pekse ni je pon...dan aku amat sedih gila!!! sebab usaha aku masih lagi tak setimpal dgn level solan yg kluar...aku berasakan yg aku ni JUNK sgt!!! dan aku pon cuba mbuat diri aku happy kembali (wlaupun tak susah mane pon caranya) dgn mberitahu diri aku sendiri bahawa... dgn statement: "adeq, ko mesti teruskan dgn melangkah!!!" berulang2 kali di otak aku, yah...aku akn terus mcoba mperbaiki langkah n cara 'jalan' aku selepas ini..insyaallah!! -utk itu, doa kalian jua sekali lagi aku pinta... =.="

di mggu ptama ni..boleh dikatakan aku hidup dgn agak santai seleapas bjaya 'mgeluarkan' diri aku seketika dr situasi diatas...

selain tu, semasa waktu kuliah yg aku datang utk mggu ni.. agak 'culture shock' sedikit apabila...ktorg mdapat lecturer yg agak 'nyaring' sorenya n agresif pulak tuh...ni utk lecturer kimia, utk lecterer fizik lak....apa yg mbuatkan ktorg terasa mnganga ialah...no half-cook note...(what the *****) hoh!! selain aku..ramai gak yg mgeluh...bah!

maka...blalu mggu ptama...stat lah mggu kedua... isnin ku..aku betemu dgn tuto lecturer... first impression aku.. "bah!! mane senyuman lecturer ni letak??", maksudnya, lecturer ni tak senyum pun spjg klas... "kenapa aku rase spt duk kat kawasan perkuburan ni..." then, terasa seram sejuk lah aku...sepanjang beliau bdiri di hadapan klas..puas aku menilik..adakah nadi aku masih bdenyut...huhuhuhk!! bsyukur aku kerana tuto fizik aku telah siap!! (bangga sendiri sebab aku yg jawab n buat sendiri..hahahha)

hari yg sama, kami btemu dgn tuto kimia kitorg juga,... "bah!! kami mdapat lecturer kuliah kitorg... mgeleng aku kala mdengar sorenya utk kali kedua pada hari yg sama..." maka, kesimpulan utk hari ini...kami telah mdpt lecturer yg gak unpredict person..yg boleh berubah watak bebila ja..waduh!! cabaran seh... maka, makin aku terasa yg matrik ni umpama 'penjara perasaan' n aku pulak 'banduan' yg tak boleh tlepas daripada perasaan aku sendiri...teruk!!! warh!!!

"ya Allah, ya tuhan aku...hebatnya dugaan yg ko timpa utk aku hadapi kali ini.. sesunguhnya Kau Maha Mengetahui apa yg terbaik utk umatmu..Subhanallah!!!"

hari diteruskan, masuk ja tuto BI....(satu2nya klas yg boleh bsantai! ^^) kami telah diberikan intro ttg tugasan utk sem ini...oleh sebab exam muet dah pun lepas maka, kami telah dilatih dgn cara hidup di universiti dl  klas ni (ni point klas BI utk sem ni) kami dikehendaki mbuat RESEARCH utk sem ni secara bkumpulan!! huhuh...n amaran awal telah dikeluarkan iaitu... Mdm. Suhaini akan mjadi sgt fussy!! (horh!!) herm... bsyukur kerana aku tak perlu wat research sensorg..

lecturer tuto math.setakat OK...aku tak nmpk lagi pwatakkan beliau spt mane 'sore2' yg bcakap mgenainya...ttp khamis lepas...aku agk blur yer dlm klasnya....walaupu tuto aku dah siap...herm mgkin frekuensi aku tak sama dgnnya..

utk sem ni..pelajar fizikal tlibat dgn k0-k...n utk practicum kami...ko-k F21 ialah BOLA KERANJANG!! bah...syok seh sebab da lama tak bermain bola...rase rindu n teruja!! heheheh..baru syok dapat keluarkan peluh...hahhahaha... bez betul dapat buat 'lay up n shooting' dgn agak baik...!! bharap gar keseronokkan ini berterusan...amin...



p/s: takziah kepada keluarga filza yg telah kehilangan insan yg bgelar 'abah' pada malam selasa lepas...moga kau tabah filza...maaf sebab tak mnemani kau di kala kau bersedih...maaf kerana aku bkn sahabat yg baik utk kau..ttp kau harus tau..doa aku sentiasa ada utk kau dan keluarga kau..insyaallah..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg tbaik utk umatnya....

wassalam!! ^^

No comments:

Post a Comment