Wednesday, April 27, 2011

seram

aku pernah cerita tak kat korang yang kat KMJ tuh banyak 'benda' yang tak nampak....?

huhuhuh...

aku harap aku tak pernah cerita lah yek kat sini...

erm...
spjg tempoh aku belajar kat 'penjara' tuh...( KMJ )
aku byk dgr beberapa teori, info dan radio karat tentang makhluk alam ghaib ni...
kadang2 bukan aku nak pun...
tapi dah tdengar... nak wat gane...
(p/s: aku slalu dapat news ttg situasi yang aku tak pinta... anugerah kot...)

herm...
gini citernya....cerita seram ni hanya popular masa akhir sem 1 n awal sem 2 jer...selepas tu isu ni trus lenyap bsama ksibukan jadi 'banduan' kat 'penjara' ni... hahahah (description yang teruk betul!!!) stat akhir sem satu dulu...aku masih ingat kata2 klasmate aku....yg aku percaya dia memegang teori dia ni sampai akhir tahun lepas... dia ckp, “ nak akhir tahun...mesti akan 'blaku' punya”.... yerp... mmg gangguan blaku sepanjang dua mggu bturut2 sebanyak 5 kes...2 drp kes itu...ia blaku sgt hampir denganku...shgga aku boleh lihat secara live trang tang2 depan mata...yg salah satunya..tika ia blaku...betul2 depan mata aku...mbuatkan aku btempiaran lari dan mgenggam sahaja tangan yang sempat aku pegang....wahahah!!!

nak dijadikan cerita....tempat yang paling seram ialah... 'cendawan' besar kat sebelah blok aku n blok F mrangkap blok akak.... dgr kata KMJ tuh bekas tapak kem tentera jepun.. n salah satu lokasi kat dalam peta KMJ pernah djadikan port pancung kepala org... (wallahualam...sekadar tlinga yg mdengar....)

huhuhuhu......

korang nak tau....
aku dulu....selalu ulang alik blok F... (pasal kembar aku kat sane!!)
kadang2 lewat 12 hgga 1 pagi aku pernah mnapak sendirian untuk balik ke bilik aku balik...perjalanan bukan sejengkal....tapi kene melepasi 4 blok dan 2 kafe sbelum sampai bilik...bukan sekejap perjalanan...tapi mgambil masa 10-15 minit..yg bagi aku sangat lama kalau dah kene mnapak sorang2 pada waktu malam yang sunyi!!!!

ye....
mmg ada org kat kaki 5...
tapi hanya segelintir aja...mane ada org nak lepak malam kat bawah blok...tido lagi baik kot!!
tiap kali mnapak...aku akan mgelak mrayaukan pandangan aku...aku juz fokus kelibat blok aku yg bwarna purple...dalam hati hanya tuhan sahaja yg tahu..betapa rase tak enak myelubungi hati aku...wahahha...tapi alhamdulillah....tiapkali aku bjalan pulang..aku tak pula ditemani benda asing...
sehinggalah ada satu malam tuh...kabus sangat tebal..malam tuh sejuk...dan mata aku trayau kat lampu park keter dpn blok dan kafe yang gelap!...seram!!

bah!!
nih pun aku nasib baik lagi...hanya seriau sendiri aja...tapi seingat aku...itulah kali terakhir aku jalan sendiri pada waktu malam2...hahahha...mmg pengalaman yang bez!!
diam tak diam...

5 kes paranormal itu blalu begitu sahaja...
yelah...da org sibuk tumpu kat tuto yg mlambak dan discussion sane sini...
tambah hari exam makin mhimpit...dah tentu org dah malas nak pikir...kalau duk pk...aku se satu keje pun takkan pernah jadi...

tapi...

(ye ada tapi..)

sepanjang hidup aku kat KMJ tuh...
aku dah lebih 5 kali kene 'himpit' waktu tdo...shingga aku lemas dan penat mlawan 'benda' tuh...
kadang2 aku tnampak juga makhluk itu 'bbungkus'... tapi tiapkali ia muncul...mesti dalam situasi mimpi yg bbingkai! ~~maksudnya mimpi atas mimpi...
hurh!!! mmg seram!!!

natijahnya....
basuh kaki sebelum tdo...
amalkan ayat 3 Kul... sebab ayat ni bkn aja mlindungi kita drp mimpi tak senonoh...tapi juga boleh mjaga waktu subuh kita...supaya kita tak liat bangkit dari tdo n ayat ni jugalah yg mjadi jam loceng aku...kerana, tiap kali aku amalkan sebelum tdo...aku mesti bangun pada waktu yg aku nakkan dan bangun dalam keadaan segar bugar...alhamdulliah...ni anugerah Allah kpd org yg mpercayai mukjizat ayat al-Quran...

waallahuam...

k lah..
wassalam!!

No comments:

Post a Comment