Friday, April 29, 2011

...speechless

MAAF...


aku tak tau knp isu ini selalu mbebani aku sejak akhir2 ni...

oppps!!!

nono...
ini bkn bmaksud aku salu wat salah kat org....
tapi juz feeling...

ia tjadi apabla aku bmuhasabah diri...
apabila kseorangan dan dalam 'kesakitan'....
urgh!!
ia hanya ucapan yg ringkas...
tapi amat kelu lidahku ingin mnuturkannya...

ia hanya perkataan...
tapi ia boleh mgundang sribu macam rase dalam jiwa aku...

ia hanya empat huruf...
tapi ia mbuatkan egoku ke laut...

ia hanya dua suku kata..
tapi ia selalu mbuatkan aku jadi org 'buta huruf'....

kadangkala,
aku terfikir...ia bukan kerana ego....
tapi ia satu rase yang lebih tggi drpd egoku sendiri....
iaitu perasaan malu yang mbukit.....

isu maaf selalu mjadi masalah kpd aku....
'pelajaran' yang paling sukar utk 'dihafaz', 'dlafaz' dan 'dipraktik'....
(p/s: mungkin bagi aku sahaja...)

MAAF!!!

ia selalu mberi aku banyak pengajaran...
tapi aku adalah insan yang lemah utk mhadapinya....

bukan kerana ego..
tapi hanya sekelumit rase iaitu takut maaf tak diterima...

maaf....
maaf...
maaf...

aku akan terus blajar mgenainya!!!
krn aku ingin mjadi yg tbaik utk diri aku sendiri..

maaf...

kamu mgkin hanya mdengar ia sekali sahaja drpku...
tapi sebenarnya...hanya Allah sahaja yang tahu...
betapa banyak kali aku mnuturkannya...

ergh....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


wassalam....

nota kaki:
dalam hidup aku...siapa yg rapat dgn aku...sangat maklum yang aku ni jarang say 'sorry' kat org...
kadang2 diajar beberapa tips... (bkn beberapa tapi banyak..) tetapi ia salu tak mbantuku....
bukan kerana tak faham atau tak dapat ikut... cuma aku salu tak tau bagaimana nak myesuaikan situasi... ergh!! FULLSTOP!

No comments:

Post a Comment