Sunday, June 3, 2012

aku sayang kau juga~


“aku amat sayang kau, dik.”

Dia kata… Dia yg akui… aku tak kata pape… Cuma mbalas kata, ‘sayang kau juga!’

Ayat ni…

Wat aku terfikir,
Aku tak wat pape… aku tak tahu apa2…
Tapi dia beritahu aku pendengar yg setia… sanggup mdengar alasan dia dlm keadaan ‘org’ tolak dia ketepi…  aku tak menghakimi dia seperti masa ‘menghentam’ dia dgn teruk… masa telah letak dia dlm situasi yg aku rasa sgt tertekan kerana merindui sang sahabat…

Aku tanya,
Apa keperluan (faedah) yg dia perolehi jika dia terus merenungi ‘jalan yg kelam’ itu?
Apakah perlu, menanti MASA bergerak, berarak meninggalkan/menjadikan dunia ini semakin sempit dgn ‘ruang pernafasan’ yg semakin menyesakkan dada…?

Jawab aku,
Tak perlu.

Masa memang kerja/rutinnya meninggalkan kita.

Masa kerjanya, sekadar melihat semampu mana kita ingin berusaha ttg apa yg kita inginkan.

Masa, takkan sesekali berhenti walaupun utk sepicing cuma untuk meberi kita peluang melunasi apa yg kita ingin lakukan dlm sekelip masa.

Kerana, kita MANUSIA YG PENUH DGN KHILAF SENDIRI.

*begitu juga aku*

Tapi aku sayang kau…
Aku tak pernah biarkan rasa ini mati.
Setiap saat, aku menoleh ‘ke sisi’ aku, agar aku ‘tnampak’ ‘kamo’ semua berada disamping aku.

SENTIASA!

Walaupun tak nampak dimata, aku akan pastikan ‘kamo’ semua berada ‘di sisi’ aku ketika usai solatku, yakni aku mendoakan kesejahteraan kita semua sehingga akhir kalam. Aku mendoakan jodoh kita sentiasa panjang hingga akhir kalam. Dengan penuh yakin dalam hati (takkan pernah mati) aku berdoa, suatu hari nanti Allah akan beri kita peluang sekali lagi. Jgn pernah berhenti berharap utk mendapat kasih sayang AR-Rahman. ~insyaAllah~

Dengan sekotak ingatan.

Dengan segaris teguran.

Dengan segarit senyuman.

Kesabaran aku berbalas sedikit demi sedikit.

Aku tahu usaha dan doa aku sedang didengari.

Jangan pernah beralah kawan.

Aku tak pernah putus asa. Jangan sesekali.

Allah sedang melihat kita. Dia tahu apa jua tulisan hati kita. Jika ditakdirkan tulisan hati kita sama, doa hati kita sama. Aku yakin doa kita didengari dan akan dilunasi.

Jangan jadi seperti aku, jangan jadi seperi hati aku.

Kawan,
Rasa itu tak pernah mati. Cuma aku rafakkan rasa itu, aku pulangkan rasa itu dlm sunyi rinduku kepada yg Khaliq, yg selayaknya, DIA yg wujudkan rasa sayang ini supaya kita mencari kasih sayangNya. Ini hakiki yg sebenar kawan. Kita harus sedar awal2 ttg hakikat berkasih sayang, iaitu kasih sayang demi Allah. Bukan sekadar utk kita sendiri… ~aku sentiasa menyedarkan diri sendiri yg selalu pelupa ni~

“TERIMA KASIH SUDI HADIR DAN JADI KAWAN AKU SAMPAI SEKARANG”

*ayat ini diulangi sejak dua menjak ni tanpa sekelumit pon rasa bosan*

*jangan tak balas mesej aku. Supaya aku tak rasa bersalah krn senantiasa menggangu hari kau. Tapi jika kau senyap, aku akur.*

p/s: teringat Mphing yg sudi bercerita dgn aku tanpa disuruh2. hahhaha.... 

*maaf weh jadi stalker dlm hidup korg... tp, sampai mati korg pon tak tau apa aku wat daaaaaa... ~my promise~*

ni lagu aku hadiah dlm usaha ko... hehhehe... trima kasih atas segalanya... agar lagu ni jadi spirit kau~


Jason Mraz
i Wont Give Up


Hmmmm ... Hmmmm ... Hmmmm ... Hmmm ...

When I look into your eyes
It's like watching the night sky
Or a beautiful sunrise
There's so much they hold
And just like them old stars
I see that you've come so far
To be right where you are
How old is your soul?

I won't give up on us
Even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up

And when you're needing your space
To do some navigating
I'll be here patiently waiting
To see what you find

'Cause even the stars they burn
Some even fall to the earth
We've got a lot to learn
God knows we're worth it
No, I won't give up

I don't wanna be someone who walks away so easily
I'm here to stay and make the difference that I can make
Our differences they do a lot to teach us how to use
The tools and gifts we got yeah, we got a lot at stake
And in the end, you're still my friend at least we did intend
For us to work we didn't break, we didn't burn
We had to learn how to bend without the world caving in
I had to learn what I've got, and what I'm not
And who I am

I won't give up on us
Even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up
Still looking up.

I won't give up on us (no I'm not giving up)
God knows I'm tough enough (I am tough, I am loved)
We've got a lot to learn (we're alive, we are loved)
God knows we're worth it (and we're worth it)

I won't give up on us
Even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up

p/s: lagu kat youtube cari sendiri. aku punya BB dah over limit. tak leh buka berat2. 

sekian,
daaaaaaaaaaaaa...

assalamualaikum wbt.



3 comments: