Saturday, March 23, 2013

Senyum krn Allah



Assalamualaikum,

Erm, ni dah habis minggu ke-3 utk semester kali ini iaitu semester ke-4.
Alhamdulillah kepada Tuhan yg memberikan kesempatan kepada aku utk terus bernafas dan melaksanakan peranan aku sbg anak, pelajar, dan kawan-kawan kpd komuniti yg terlibat dalam diari harian aku.
Alhamdulillah masih sihat walafiat.

Alhamdulillah utk masa yg dipinjamkan kepadaku utk mengecapi segenap ruang dan waktu utk aku mengenali diriku dan Penciptaku.

Terimakasih atas segala anugerah ini Allah.

J

Mengukir senyuman tanpa sebab amat mudah.

Mengukir senyuman dalam kepayahan, adalah sesuatu kekuatan.

Mengukir senyuman kepada insan yg memerlukan adalah sedekah.

Senyuman adalah salah satu komunikasi yg hebat kawan-kawan.
Ia tak perlu diterjemahkan.

Cukuplah andai kita sendiri tahu kenapa kita tersenyum.

Senyumlah.
Walaupun ia payah.

Senyumlah.
Walaupun kala itu hati meronta payah.

Senyumlah.
Walaupun seribu kekuatan dan dalih/helah terpaksa dilupuskan.

Senyumlah.
Kerana…
 Senyuman dengan merasai rahmat Allah.
Senyuman dgn menyakini Allah menemani.
Terasa diri lebih dipelihara.

Allahu.
Hebatnya Allah.
Terima kasih Allah.
Akan dilatih diri ini sentiasa mengucapkan ucapan ini.

p/s:
Terimakasih Allah kerana menjagai insan-insan yg aku SAYANG dengan menganugerahkan kami kesihatan dan nikmat kurniaanMU.
Jadikanlah kami hambaMu yg sentiasa mentaatiMU.
Jadikanlah kami hambaMU yg sentiasa mensyukuri nikmatMU.
Alhamdulillah~




No comments:

Post a Comment