Sunday, November 10, 2013

FYP in Progress, inshaAllah~

Assalamualaikum,

harap sihat semua. InshaAllah. #senyum.

Alhamdulillah, kini sudah berakhir minggu ketujuh untuk semester ini kat UiTM...
#erk.
laju, cepatnya masa berlalu......

hurm...
pendekkan cerita. *ayuh*

Pada minggu keenam yang lepas, material aku untuk FYP dah sampai.
NOTE : FYP = Final Year Project.

Kesemua material, silicon nitride, stearic acid, dan poly-vinyl butyral dah selamat sampai di bilik En. Anuar dan aku dipanggil untuk meliha dan amik terus barang-barang itu.

pergi melaporkan terus kepada 'supervisor' untuk makluman tindakan kerana kuantiti yg sampai kepada aku hanya sedikit. bukan sepertimana yg telah di'oder'....maka, jadinya Formulation aku ditukar.

*maka, kena wat writing chap1-chap3 semula*

sad.

tapi berusaha untuk sabar. kerana masa da suntuk tgl kurang drp 4 minggu untuk FYP presentation..

kami pun redha. *aku n k.zira*

bersetuju untuk fighting.
inshaAllah.


janji Allah sgt pasti. dan inshaAllah semua akan baik-baik sahaja. buktinya 2:286. #senyum.

makaantara tragedi dan laporan drp makmal proses material... izinkan gambar bercerita... 

Ni tulisan supervisor aku... bukti yg formulation aku mesti diubah.... ermmmm..

Selepas penat bekerja... ini penawar segala penat...
susu = utk neutral balik sifat kimia yg dihidu secara x sengaja... but still, aku punya deria rasa akan tumpul 1 malam...
al-Quran = suka mencari ayat motivasi drp Allah. subhanaAllah. byknya hadiah motivasi dia... al-Mursalat, 7.... antara yang menjadi penolak segala kelemahan aku tatkala penat...


"sesungguhnya segala yang dijanjikan kepada kamu tetap berlaku."
al-Mursalat, 77 | 7


susunan formulation... :)

Partner saya. yg tolong angkat dan cuci mesin. 

formulation tgh blend... tggu nak angkat je ni... #erk.. 

mesin yg kami guna. 


parameter mesin

dapatlah hasil 5 bungkus... alhamdulillah..
ni bukan kerepek... tetapi hasil drp mesin ni... ni baru 1/4 punya keje... lepas ni kene wat proses yg seterusnya...
-crusher
-hot press
-testing

ho... aku dah gila... ini dah macam ape jeh... :)
hak3... 
minta tolong, doakan kelangsungan FYP kami berjalan dengan baik. Habis pada waktu yg ditetapkan. dan penulisan repot kami akan baik-baik sahaja... 


"doakan kami tidak menangis.
doakan kami sihat.
doakan kami tidak mengalah.
doakan kami kuat semangat.
doakan kami baik-baik sahaja."

terima kasih.

terima kasih kerana membaca post kali ini...

alhamdulillah.

Pesanan: jgn sesekali lupa Allah. inshaAllah wa biiznillah.





No comments:

Post a Comment