Tuesday, August 24, 2010

cerita mgGu NIh...

erm...
kalo nak ikut kan...
byk kot cite yg aku nak cte...


tp dsebabkan tyme aku sgt pack...
aku seakan takde jiwa nak mnaip disini...


byk lagi pristiwa yg blum aku sempat taip kat sini..
jadi aku summary kan jer lah sume cte ni...
-mgkin- 


AKAK demaM....

pada 22-23hb OGOS...akak telah jatuh sakit...mula2 demam biasa jer...herm..aku pon tak kesah kot...

sbb mgkin telan panadol t leh elok....then, aku harap esoknya dia leh sembuh lah...insyallah....
tp sangkaan aku mleset sama sekali...temperature badan eh makin btambah...aku cuak juga...yerlah...tak sepernah dia demam...badan eh aku se bgtu bahang...uish!!! PANAS!!....


pada mulanya aku tak tipon ayah pon...or mak aku...
bkn apa..aku tak mau dorg tlalu riso sgt...
tapi suhu itu mgugat kesabaran aku kot...nak tipon felo...dia tak mau...
jadi..aku pon mjalankan tggungjawab aku seadanya...


ADIK jaga AKAK???


huhuh..klakar kot...
habis aku gtau kawan aku pasal keadaan dia..
cam mPhing, inda, n filza.....
hhuhu.....


kak..
dorg riso sal ko...
yg tak leh blah...mPhing lah..ada ker patut dia suh aku wat smtg yg aku se mustahil nk wat kat KMJ ni...
hahah...klakar betul...contoh benda dy suh aku wat...pergi masak bubur utk ko...aih..mane aja aku nk cari dapur kat cni...kat bazar pulak...hampeh..time ko deMam lak takde jual bubur....huk2....


n..
pristiwa ko deMAm ni...
ko nak tau tak apa blaku kat aku disaat ko merase suhu badan ko sgt panas??
aku punya badan sepanjang hari BAHANG!!! walaupun ketika itu aku berada di suhu yg sgt sejuk..iaitu di dewan kuliah...gila ah!! aku PANAS gila siut...sampaikan TIKAH kepelikan mlihat ketidakselesaan aku..tgn aku bpeluh bterusan....sepnjang hari...shgga aku sampai ke bilik ko petang itu utk melawat ko...perGH!! mmg aku tak sgka telepati kembar itu mmg wujud...!!


dan lagi satu pristiwa...
ialah saat aku berasa paNAs lagi sekali...
mase ni ko tido...
aku se panas n Bahang amat....jadi aku pun tipon n kejut ko...suh makan ubat...kalo tak..aku tak leh wat keje kot sepanjang malam...kenapa aku terus kol ko ekh??
sebab..aku dah faham...ttg rase yg kadang2 kembar tpakse lalui...


sumpah...
aku tak tipu...
sepanjang ko deMAm...aku tak selesa...bukan sebab riso,,,tp sebab rase bahang yang aku se..aku kene kgsi sedikit...
pergh!!

PESANAN DRPD PENAJA: lain kali jgn sesekali bkongsi cawan..air or makann dgn org demam!! tgk..ni lah pyebab ko demam kan...? degil sgt!!! huhuh

UPS
herm....ni cerita lain aku nak share dgn korg....mgkin cerita ini lebih byk utk diri ku sendiri...
bilamana...aku tpakse bhadapan dan mnerima result exam UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER aku semalam...


hermmm...
result tak secantik spt mane yg aku harapkan...
bahkan nk bbgga kat cni pon aku segan kot!!

tapi...
apa yg aku leh cerita...
apa yg aku leh gtau kat cni...
aku bgga dgn result MATHEMATICs aku... A-
kerana...
antara 4 paper yg aku amik tuh..
math
fizik
kimia
n muet..
hanya math saje yg paling bezt...
A-...
ini atas usaha aku blajar straight 8jam.....
aku tak akan lupa...
rase study math straight 8 jam...
rase yg bagi aku...
sgt bezt...
aku harap..
t aku leh wat g....

tapi...
ttg result yg lain tuh...
aku kan polish seperti mane aku wat thadap math..
aku yakin..
ruang utk aku bjaya masih ada...


inSYAallaH...

mPahing....kamu selalu predict diri saya blh jadi begitu hebat...
saya segan kot..
indah.. yah...mmg math aja kekutan aku kat cni...


aku tak kan biarkan result ini mhantui aku!!
biarlah kisah ni ttulis si slip keputusan UPS 1 ja..
aku tak sggup nk mgulanginya lagi...

kalian!!
pinjamkan aku kekutan korg pada aku tau..
THANKZ!!

akak: aku masih tak boleh blaku ikhlas thadap makhluk ALLAH yg sorg ni...tolong lah..aku tak nak merosakkan hati aku dek kerana rase ni...plz bantu aku lari dr manusia sorg nih....oh TUHAN..........

  

yg Benar...
AKU...

No comments:

Post a Comment