Monday, September 3, 2012

izinkan aku merepek

Assalamualaikum...

alhamdulillah, genap sudah 2 minggu kita berada dlm syawal 1433H..

mana yg bhajat nak wat 'pose nam' teruskan hajat~ herm... sempat lagi...

alhamdulillah...
walaupun raya kali ini tak sehebat macam raya2 lps...

tp cukup lah begini..
tak ramai yg mmpu 'semewah' aku..
tak ramai yg mmpu 'menikmati' raya ini apa adanya...

krn ramai lagi sedara mara kita kat luar sana...
masih ramai 'bergelut' utk hidup...
yg telah direnggut rasa 'mewah'nya...

mereka,
ada yg sebatang kara...
makan hanya sekali sehari dan ada yg tiada makann lgsung utk melangsungkan hidup mereka...

alhamdulillah..

*meh kita panjat rasa syukur ke atas nikmat Allah*

hidup aku masih punya bahagia dan mampu menyambutnya seperti mana org biasa mhidupkan rasa Syawal dgn meriah...

alhamdulillah..

aku, kami...
masih mmpu...

terimakasih Allah...

"Allah, aku masih memerlukan KAU dlm menguruskan urusan ku... pupukkan rasa sabar ini setinggi gunung.. aku mohon ya RABB~ amin..." 

hurmm.....

"adik ialah pembangkit memori"

dah lama gila aku dpt gelaran ni...

cuma kbelakangan ni..
tanpa kehadirannya dlm memori baru ni..
wat aku terpikir balik...

yerlah..
aku dah tau sebab kenapa aku dpt gelaran ni...

dlm hidup aku...
jujur ckp.. aku hidup dlm minoriti kawan melayu selama 5tahun..

jadi masyarakat minoriti sgt berbeda rasanya...
hanya org yg berada dlm linkungan rasa ini sahaja tahu.. bagaimana nak struggle hidup dan meneruskannya sebagai memori yg baik2..

cuma..
bila dah dewasa ni..
ayat ni wat aku terpikir..
aku tercampak dlm alam yg melayunya ramai...
tp rasa ingin bersama itu kurang... hati masing2 ingin memenangkan rasa sendiri...

aku mulai rasa berbedanya hidup dlm masyarakat minoriti dan majoriti~

"adik pembangkit memori"

hahha..
honest cakap.. ayt ni terpacul drp ayt Nor Akmar.. *aku pon tak fhm pada mulanya*

sepanjang tempoh berpisah drp masyarakat 'minoriti' iaitu zaman sekolah...

aku dah byk kali jadi editor tak bertauliah ttg memori lama..

setakat ni.. ada 5.. *yg terbaru dlm progress*

ingat lagi..

video pertama..

selepas reunion 5 tahun tak jumpa budak2 ex-classmate SKPLS
tajuknya: "Kalian Dunia Aku"

momenta itu terakam bersama ~17 org kawan2 lama...

aku yg arranged dan jadi planner utk perjumpaan yg tak beberapa sempurna itu.. tp mmpu merakam seribu satu senyuman kepada aku hari ini... :)


video ke-2..
aku tak pasti tajuk yg aku beri apa~ hahah~

lebih kurang 5 sekawan kot...
paling pajg... dan bosan.. kikiki...
pastu, aku update kpada "Forever Friend/ sekuel part 2"<<< masa birthday inda aku release....siapnya 2 bulan awal... kikiki.. *gabungan mini candid video*

pastue..
video ke-4..
aku wat video trick only one for my late cat, ninit..
dlm memperingatinya... aku mbuat video utknya..

*love u ninit, still till now*


yg tbaru ni..
aku tak tau nk simpan brp lama n baru akuy releasekan...

rasanya mcm nk tggu ramadan depan.. 1434H.. hhihihihihihi....


*nk upload gmbr kat cni.. tp internet menyipot*



ok... i give up~ line sgt swing utk mneruskan cerita...

bye..

assalamualaikum~




No comments:

Post a Comment