Saturday, August 25, 2012

Raya yg suram~

assalamualaikum...


p/s: Allahuakbar... aku hidup hari ini krn Kau tahu... aku masih belum puas jadi BAIK~

Tuan Asmawi Tuan Umar wrote:
Ya Allah janganlah gantungkan kecintaan dunia di hati-hati kami...Aameen
اللـهـم لا تعلق الدنيا في قلوبنا ... آمين


raya yg suram...
terbukti pada kualiti foto yg aku amik..
aku slhkan cahaya..
aku salahkan angle...
aku salahkan jari...

tp...
sebenarnya aku salahkan diri sendiri~
aku tak mmpu pujuk hati ini jadi setabah gunung yg tegak berdiri atas pasaknya...

Allahuakbar...

hari2ku..
aku mhitung... aku takut utk mgetahui yg aku bakal jauh dr shelter yg mdamaikan..
aku takut aku tggalkan usrah tuh..
sesi semggu sekali yg pgil aku 'balik' supaya aku sentiasa letakkan diri aku serapat dgn Kau...

aku kenal siapa aku..
aku tidak kuat Ya Allah~

aku selesa andai org tegur aku ttg agamaku~
org yg selalu mnegur itulah yg mengingatkan bhw aku rapat dlm pelukan rahmatMu..
aku takut nak menjauhinya...
sebab aku kenal siapa aku yg sebenar~

Allah,
pmudahkan urusan hari depanku~
aku akn berusaha lakukan yg tbaik...
akn berusaha jd tbaik... krn aku menyakini Kasih Sayang-MU...


dr raya pertama..
aku gembira aku dikelilingi family..
walaupun tak cukup lagi 3<<< Along, Bang Long, Bunyamin...
tp ia blalu dgn baik... aku serap aura itu utk jd penampan 'ombak' dlm hati~

huhu.. gambar ni takder Bang Nuar


sepupu... serta bapa2 & mak2 sedara tidak berkunjung ke rumah sini...
mungkin sahaja tidak berpeluang kali ni... huhu<<< sejak tahun2 sudah... ini tahun raya yg rumah dirasai kosong tanpa kehadiran ulah sepupu...

raya2 sudah...
penatku disempitkan dgn urusan didapur<<< operasi kosongkan peti ais...

kali ini..
tak mampu rasanya nak habiskan isi peti ais tu....

terasa... raya ini sgt lengang..

hadapan rumah dimeriahkan dgn bunyi mercun yg beraneka macam... *apa yg seronok pun aku tak tau..*
tensen dgr mercun... sebab tak suka mereka main didepan rumah aku...
hairan juga... knp depan rumah aku dijadikan pilihan...
kalau polis dtg serbu... ttu rumah aku kene attack dulu... *hahahah<<< 'brrrrrrrrrrrrrrrr'*

p/s: apb suara aku dah tinggi... puas berlari budak2 tuh selamatkan diri...

polisi ayah..
biarkan aja.. jgn ditegur... nnt org pandang kita jahat...

*huh<<< mana mungkin aku mmpu sabar damai halaman rumah direnggut*

raya pertama berlalu..
dan diteruskan dgn urusan planning raya + pencarian rumah sewa (urusan yg paling aku benci pd cuti ni)

tagging by Ma<<< dia pon tak thn nk hadap raya kali ni.


cuti aku 'hidup' disebabkan planning raya jer...
*sebab tiap2 tahun gathering pon aku yg buat... hahahha*

raya ke-5...
aku tuntut 'hadiah' dr Mphing...
1) tak pernah peluk dia.. jadi aku minta the big hug from her..
2) tak pernah amik gmbr hanya dgn dia... jadi aku minta 1 dr dia...
3) tak pernah dpt kiss dr dia... tp aku minta 1 dr dia... (n dia bg aku kiss dia) hahhah~

p/s: ni suma gara2 mimpi yg aku dpt pd masa puasa lepas... ah! <<< oh... cukuplah akk jer tau.. tak payah bgtau suma org~

suma hadiah ni <<< aku jdkan 'tangkal' tak bertanda~

insyaAllah tahun depan jumpa lagi... :P



p/s: org yg paling kurg fotonya dlm simpanan aku tulah org aku selalu rindu~ and ada a few org yg gmbrnya paling kurg dlm folder aku... sebab aku mengingatinya dgn cara aku~

dah berlalu dah 5 Syawal utk tahun ni...

terimakasih Indah, akak, Jabar a.k.a Fikri, Mirul a.k.a Alfin...
kerana menjadikan raya ni happy utk aku~ huh~

atur raya kali ni..
spt biasa dimulakan dr Pulau Sebang rumah aku..g uma Dila..
then, drive (inda yg drive) ke tmn baiduri uma Cikgu Shikin..
drive lagi ke uma Cikgu laily kat Tmn Mutiara...
then.. pusing balik pulau Sebang ke uma Alfin sambung ke rumah Fikri kat tmn Clonlee....
penamat... spt biasa.. uma Inda kat Johol~ huhu~ *20+km dr  Tampin*....

terimakasihhhhhhhhhhhhhhhhh~

insyaAllah akan ada 2nd planning~
ats pmintaan korg... *org2 yg tak beraya sama* aku akn buat...

dr kiri: Inda, Akak, Alfin, Fikri


weh Filza...
ko guna ayat mcm tu lagi.. seyes aku akn merajuk lagi...
apalah, tak ptt sgguh suh aku 'bercakap' dgn kuih raya kalo dtg uma...
herm... jauh hati sgguh aku~

terima kasih
aida... temani baki2 hari 6 Syawal~
huh...




p/s: aku tak pandai menipu, jadi jgn suruh aku menipu~

last ayat...
penutup post..~

If you ever have time and find yourself in ease, then take advantage of prayer, to draw near to Allah; If you ever wish to speak ill a word of falsehood, then instead put in its place, a word of glorification; Because taking advantage of silence is better than speaking frequently, even if you are eloquent in speech.

Ibn Al-Mubarak (rahimahullah)

“Sesungguhnya Allah mencintai orang orang yang tidak menonjolkan diri, taqwa, & shalih. Apabila tidak hadir, mereka tak dicari cari. Apabila hadir mereka tak dikenali. Mereka bagaikan -lenteralentera petunjuk yang menerangi setiap kegelapan.”

(HR. Al Mundziri dalam At Targhib wat Tarhib, hasan)


wassalam~

7 Syawal 1433H




7 comments:

  1. Replies
    1. rindu..aku ada 1 jer gambar ko dgn kembar...

      nama jer duk 1 kg.. jumpa pon pyh kan.. mcm kl-melaka lak jarak a.gajah-tampin.. hahhaha

      Delete
    2. haha.. tu la kan? Aku pn rindu gk kt ko ngn Yanna. Kdg2 bila lepak sensorang kat kolej mesti teringat, kalau Yanti ada ni mesti aku dah menapak kat bilik dia ntuk melepak...rindu zaman matrix lak tetiba.

      Delete
    3. erkh... mimi...



      jgn mcm ni... ko salu teman aku mkn kalo aku bosan mkn sensorg dulu :(
      lepak j bilil aku biler bosan... skrg mana ada 2 benda ni.. susah nk dpt.. whoaaaaaaaaaaa..... mimi...

      p/s: pindah meh... har3...

      Delete
  2. klu U ko dkt ngn aku bleh consider ntuk duk luar... Cedihnya =.-:

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... mimi.... mimi... mimi... *speechless*

      Delete
  3. eh eh wat jejak kasih lak mimi nih... hohoh

    ReplyDelete