Thursday, August 2, 2012

puisi..

assalamualaikum... harap kalian sihat hendakNYA.. insyaAllah~

puisi...

da lama tak mencoretkan ayat2 bunga..

dulu selalu jerp capai pen dan kertas bila bosan dan menulis tanpa sedar idea2 yg logik dan tak logik mengenai  ayat2 bunga tu..

sekarang jadi rindu pulak kat hobi nan satu tu....

mungkin tlalu sibuk mbaca ayat org.
sampai malas nak menulis...

atau mgkin sahaja...
apabila idea itu dtg..
waktunya tak sesuai lgsung...

idea tu..
selalu kunjung tibe time nak tidur...

aish... mane jer aku nak raba pen dan kertas kat sebelah bantal?

kat kolej je aku wat tabiat letak pen dan kertas kat sebelah bantal..

kat umah..
haram jadah pen dgn kertas nak menampakkan diri...

aku 'senyapkan' mereka... ontok2 dlm kotak or bag kuliah...
nnt buka semester j ru jumpa liq....
*moga2 dpt rayuan kolej kelak*

wah byk betul rugi idea2 'basah' tu aku tak catatnya dimana2..

rindu dgn tulisan puisi..........

takper...

mulai hari ni..
aku akn cube sehabis baik menulisnya kalo terlintas..



"ulah pemimpin itu senyap..
kerana dia kerap berpikir..
pemimpin selalu mencari mana cacatnya aturannya..
dia bukan melatah selalu..
melainkan menyemai sifat sabar dan amanah dlm dirinya..

ikhlas.
itu adalah sesuatu yg cuba dizahirkan sampai mati...


dan ketahuilah dgn benar..
sabar dan ikhlas itu identiti Islam yg sering diuji..."

~pena : Ary Kasya~


p/s: hehhe... yes... tpanggil jua idea dua hari lepas dimana ia tlintas apabila mlangkah kat kaki surau~


No comments:

Post a Comment