Monday, February 4, 2013

disebalik tabir 21st ku...

Assalamualaikum...


terimakasih kpd Allah krn melimpahi kurnian rahmatNya kpd aku...
terimakasih kpd Allah krn dgn rahmatNya ini aku merasai jg nikmat mencapai 21tahun... insyaAllah :)

optimis!

berfikiran positif!

ermm.
tak semua orang mampu berterusan berfikiran positif..

bila goyah melanda..
hati carca marba...
hati bersimpang-siur..

lalu tingkah menunjukkan rasa...
gerak kerja memberikan jawapan setiap apa yg dilakukan...

21 tahun.

hehe.
sebelum 21tahun lagi aku diajukan soalan cepumas...

~apa pandangan aku thadap negara?
~apa pandangan aku thadap politik?
~apa pandangan aku thadap agama?
~apa pengerak utama motivasi kendiri aku?

*** nak taip jawapan semua soalan ni mmg mlalut j aku taip nnt..

make it short!

negara ku adalah Malaysia... apa yg ada didalamnya buat aku bersyukur sekali aku sbg rakyatnya..
bumi yg kaya... dan aku ingin sekali jd penyumbang thadap kemajuannya..

aku teringin mjadi insan yg mberi pencerahan minda thadap generasi akn dtg..
teringin sekali bahu-membahu dgn rakan2 yg sealiran pemikiran sebagai pemacu generasi...
dan berterusan berada dlm kelompok mereka...

"bukan senang nak jadi senang, dan bukan susah nak jadi susah..."
***Malaysia... ayuh bgkitlah.. ramai lagi dibelakangmu ingin menumpang teduh.. mharapkan pelindungan drmu...

***Malaysia... sbg ank watanmu.. aku mendoakan kesejahteraan sampai generasi akan dtg~

ayuh Malaysia...
jgn terjebak 'apply'kan konsep 3rd law thermodynamic... entropy law..
*membiarkan unused energy tlalu byk akibat pemikiran egois dan kepentingan peribadi*

"kita bisa menyatu.. kerana kita adalah satu.. "~ Rako Prijanto
agamaku satu...
syahadahku satu..
"bertuhankan Tuhan yg satu,iaitu Allah..
bersaksikan N. Muhammad itu pesuruhNya.. "
kiblat kita sama..
akidah kita sama...

ku harap kita bisa melestarikan apa yg dipesan melalui kitabNya..
ku harap kita mengikuti sunnahnya..

*Allahu, sesungguhnya zaman kita ini adalah zaman yg penuh dugaan.. tetapi kita inilah yg sering dirindui oleh N. Muhammad SAW... beliau mnangis kerana risaukan akidah dan akhlak kita... dia amat merindui kepada sesiapa yg mengamalkan sunnahnya...

*tapi syg... ramai kelompok yg mengamalkan sunnahnya utk tujuan kepentingan sendiri... Allahu Rabbi.. nauzubillah!

moga ditetapkan iman kita...
moga ditetapkan agama kita..

ayuh bangsa!
tegarlah kamo dgn ajaran Islam..
hidup dan matilah kerana syahadah...

"syahadah itu bukan sekadar lafaz, ia adalah tanggungjawab dlm mengESAkan Allah dlm kehidupan kita"
*ku berharap, politik itu hanya alat dan cara utk menyatukan ummah.. bkn alat perpecahan ummah*

aku adalah diriku..
melatih diri menjadi lebih baik adalah agendaku..

usiaku berterusan meningkat..

70 kali Malaikat Maut menjengah wajah kita kurang drp sejengkal TIAP-TIAP hari...

dlm penyaksianku..
ramai sudah rakan sebayaku yg baik2.. dan soleh2 telah dijemput dahulu..
*aduh... manisnya iman mereka...*

hati terlalu sedih krn org baik2 dah dijemput Ilahi..

kalian tak jeles ke nak mati dlm iman...
diberi hadiah mati dlm kelazatan iman...

Allahu..
mereka adalah pejuangMu...
aku ingin menjadi sebahagian drp mereka...

insyaAllah...

***al-Fatihah..


maniskan iman kami ya Allah..
hidupkan kami dgn iman..
matikan kami dgn iman...
dan bangkitkan kami dgn iman...

insyaAllah..

Amin ya Rabb...

"doa drp sahabat.. dan doa drp insan2 yg disayangi adalah hadiah paling hebat"<<<< terimakasih!

moga iman kita kuat..
moga kita berterusan ingat Allah..

:)

wassalam~



No comments:

Post a Comment