Saturday, May 29, 2010

tanggapan pertama aku....

kolej matrikulasi johor............

aku sudah jadi family di sini...family besar....sepenah aku hidup aku tak penah duduk dalam kelompok yg begitu ramai...2000+++ org ....gaban aku tau...nak cam kembar sendiri pon susah kalo dah berhimpun kat Dataran Temenggung jgn harap aku leh detect dia...suma sama ja...kalo tak call mmg payah...tapi aku tak kesah pon....sebab aku salu wat camni...niat dalam hati 'aku nak cari akak' > selawat 3x > pejam mata jap > pastu tengok belakang...... tup!!! tu kembar aku!!!! hahhahahhahah..sebenarnya aku dapat crt ni dari drama korea...Autumn in My Heart cuma aku tambah satu cara iaitu selawat......
...dataran ni...pergh...mmg panas!!nauzubillah...

mase mggu orientasi para Fasi aku ckp jadual mmg pack gila...sampai aku pon naik gila...bayangkan 3hari pertama aku hanya sempat rembat roti n biskut....sakitnya jiwa....lapar tu tak la sgt...tapi aku rindu mak aku punya masakan....betapa sedapnya nasi dr rumah...mulalah aku rindu akn panggilan mak aku tiapkali sudah abis masak...... 'adik.....meh makan......' bila aku muhasabah balik....mak aku tak penah lupa pggil aku makan kalo dah bis masak...aku ja yg leka wat keja sndr.....sampai tak sedar n kadang2 trus lupa nk makan...haish....aku pun tringat lah bila mak aku paksa aku makan dgn suap aku...hahahha -aku ni kalo kat uma mmg malas nk makan...- erm...ni pasal masalah makan.......

secondly.....akak.....ktorg lain blok n dah tentu lain bilik...dan paling aku aku suka...lain kelaz...hahahhaha...bukan apa...aku malas nak jawab solan klise... 'eh kembar ke?? muka sama lah'...sebab dah muak...dr tabika sampai habis F5 asyik satu klas ja...nk rs gak lain kelas...hihi...lebih byk story leh gosip...tak lah stick on one person ja... hahahhahah......so aku MELARANG KERAS sesape yg publish kitorg kembar.....hahhahaha... ~sebenarnya terlalu byk pasangan kembar kat sini...so kalo kitorg publish pun...keistimewaan tu aku da tak rasa...hahahhahahahhahah ~
tapi masuk ja hari ke-4...akak kata dia dpt mimpi ngeri...nasib baik dia tak mngigau...kalo tak tentu masalah kat roomate dia....aku pon pe lagi.....pagi2 dah kena hadap dia kat kafe layan story dia jap...yg aku pelik sambil crt...mulut ngunyah ja....hahhahahha.....mggu pertama mmg akak kuat makn...aku pon takut gak....dia kata dia stress so...aku pon biarkanlah... ~esoknya...aku paksa dia jumpa Felo untuk wat pertukaran bilik...... T.T tapi tak dapat....~

ni masalah akak...masalah aku lak...pasal kunci bilik.....pergh!! rasa cuak gila masa hari ke-4 aku tak leh masuk bilik....walauweh!! dah lah penat kena lak tercongok kat luar bilik tggu roomate balik...hahhahahha...esoknya, aku tpaksa ponteng taklimat uruskan hal kunci aku...panas pacak aku disuruh bdiri kat luar untuk pengurusan tukar kunci..panas betul!!!!! sabar jer lah....n spoil betul kene tegur 'Puan' yg duk kat kaunter tu sebab tersasul panggil nama lain....segan mgila aku...lain kali panggil 'Puan'.....

homesick...??
ni masalah besar bagi sesaper yg baru tgglkan uma...tapi...aku??
tak sempat langsung nak merasai...pasal phone aku asyik muncul gambar 'katak'...she got homesick..tpaksa mjadi pnasihat tak btauliah...alah...paling kuat aku suh dia wat...ialah tido...hahhahahha...tido ialah terapi paling bagaus kalo kalian mpunyai masalh emosi....
selain tu..akak juga mgalami homesick...pergh...roomate aku kata -diba salleh n asilah mat daud- kata aku ni HERO Yanna.... wasai...angah pulak keep texting me a message to mak sure akak in balance emosi every 3hour.......pesanan dari 'Penaja', aku kan tabah..kuat semangat...tak cengeng...aku boleh jadi kekuatan sesaper jer.... ayah pulak...syik keep calling me...remind me to take care my sis...
gosh...saper akak yg sepatutnya ni???saper yg kena jaga saper...?? hahahhaha...suma org suh jaga akak...
~akak...ramai betul yg prihatin dgn ko...untung badan...~
aku???
ntah...tak sempat nak mrasai apa itu homesick....aku tido ja kalo org tak mesej aku...

roomate??
nur adiba salleh n nur asilah mat daud
....dorg tuka sn hayat..sebab kata dorg...bab number ni malas nak pk...hanya bio rase macam selamat sikit...aku??? of course sn fizikal....number is challenging 4 me...bio is not good...make me sleepy during the class...dislike remember many fact...coz...i hav been thro' bad time to study tis subject....hahhahahahhahah....
but ni penilaian masing2...aku doakan kita semua bjaya hendak-Nya...amin...
aku rasa macam nak pecah perut bila dorg kata aku 'Hero Yanna'....hati lembut tak padan dgn karekter luar...prangai gila macam '.......' ~takleh tulis kat cni......~
diba 'ulat buku'...asyik bace jer....
asilah kuat tido....kalo tak leh tido suh aku bcerita...macam aku ni story teller lak...
aku??? TIDUR jer....................

LDK F1P2...
mase ice-breaking untuk kls ialah mase hari ke-3...paling bez lah...aku kenal gak muka2 baru ni dgn nama eh skali...kelas ni...aku se macam dah lame je aku kenal...suma sempoi gila n otak gegila macam aku...so kitorg pon bgaul cepat.....ada yg tggi mgalah buat aku tringat sesorg ja bila aku pandang nasib baik name bbeza...hahahahha...aku ada kagum dgn sorg gurl ni..1st time aku borak dgn dia...aku respek tahap gaban...hahahah...i adore her spirit as a student...n ada sorg 'mamat' tu...buat aku tertarik...hahahahha.... ~not such tat things la.....~ no komen for futher bout tis... i juz hoping tat i can meet him again...hahhahahhahah..... otak mgila perut lapar....bila balik bilik aku tetap tidur dulu.........esok pagi bila aku beratur kat dataran...bad news 4 me...kelas kena rombak... adui...macam sakai!!! marah mgila...jiwa mberontak... hahhaha....

F3T21
tak kenal maka tak chienta...hahah...walaupun susah nak mulakan pgaulan tanpa 'pelincir' yg baik..tapi bagi aku....kitorg macm ada jodoh yg kuat...hati mgila...aku asyik myelit ja mane aku suka...sampai org kata... cepat betul ko mesra n kenal org ekh... tak kenal n hafal macam mane...? nme dorang sume 2 suku kata....ahahhahah...senang paggil n nk egat..hahahha....
fifi-adib-wan-syazwan-ika-tikah-dayah-adam-ila-shahir-chin-che noor-li hui-yana-aisyah-n saper lagi ekh...cant remember lah...lupa sudah...sori...ahhahahah...
by the way aku harap aku boleh terus mgila dlm kelas ni sepanjang 2smester....

kuliah...
hampir suma mcm lecturer aku fresh gradute...jatuh cinta habis dgn math...kmia n fizik...but dislike habis dgn dinamika...hahahhaha...subjek yg buat aku gelak macam nk mati bila asilah bagi komen kat aku... 'cuba jadi perempuan sempurna' stiap kali pagi isnin...hahahhahahha!! aku balas...'tak boleh...nnt kesian org lain sebab tak cantik dr aku...' ~poyoz!!~
me is me k... aku mmg sempoi..bkn kesah benda tu...aku akan tserlah dlm kelompok yg aku rase perlu...
eh myimpang pulak dari title...herm...kuliah bez lah...aku kena fokus jer... kalo dapat catch up n mase tutor faham habis..insyallah aku faham...tapi mmg mgila lah...sebab kena revise n recall topic F4 n F5...sakit usus aku nk study balik...otak karat...
hahahhaha...
rindu sudah KMJ....

erm...ni je kt komen aku wat mase ni...
nnt aku crt lagi...
daaa~~~~
wassalam

No comments:

Post a Comment