Thursday, November 24, 2011

lantak lah!! dunia kau...~

monolog~

"udah2 lah dik....wat penat jer ada kawan macam tuh...wat per egat...watper msg andai semua tuh mcm lalu angin jer....wat sakit hati bertambah sakit...dan jemu bertambah bosan...itu lah manusia yg lama kau kenal..manusia yg sering tak endah kau bila kau cari...kau pelupa lah dik oi~"~ cik hati.

"wah...weih hati...kau cakap macam mana pon..kau pesan macam mana pon...aku ni pelupa lah weih...kdg2 keinginan tu tak der pon..tapi anggota aku yg tergerak cari no dia dan send tah apa jadah mesej merapu pon aku tak egat...lain kali...pls alert...remaind aku dan anggota aku supaya skip pdg list name tak guna tuh!! tgk skrg...aku yg sakit jiwa balik...dah lah lama gila nak built semangat tuh...'tembok pemisah'.... tolong aku weih hati...'" ~aku...

......

sepi mengisi ruang...

"dik...betulkan ayat kau...knp kau panggil dia list tak guna weih??! kau tau tak kau terlepas ckp pasal saper ni??"~ cik hati...

"sedar....sedar sgt....geram weih...geram sgt...at least respons...at least balas...at least concern...egat sng ker nak wat penghargaan...egat sng ker nak cube cover balik apa makna 'shbt'...egat senang ker nak curi mase...pujuk ruang..wat semua ni...tolong lah...plsss lah....aku dah jemu jadikan dia dlm list tuh..."~ aku...mengeluh.. "yerlah...hati aku tau apa nasihat kau lepas ni..."

"tau pon...mmg aku tak der ayat lain nak bg kat kau...cume ayat ni jer aku tau mmpu pujuk kau...~ sabarlah dik, egat...gembirakan hati kawan...gembirakan hati shbt...dan paling besar...gembirakan hati family itu lebih baik dan byk ganjaran...biarlah mereka tak egat kau...biar lah list yg myedihkan itu sepi ditelan mase...janji kau sedar apa kau harus wat sekarang adalah fokus...tak semua mmpu berikan perhatian kpd kita apa yg kita nak...bsgka baik adalah sebaik2 alasan utk tidak mhukum org...ini jer ayat aku mmpu aku ulang dik...ni jer aku mmpu pesan...egat Allah...Pcipta yg Agung yg tak pernah terlepas pun menemani kau...aku tau adeq kuat..jadi teruskan wat yg terbaik...k??"~ cik hati..

deeply breath~

"ai...ai sir!! erm..baik lah..terima kasih keep remaind n support me...always...thax krn jadi kuat lebih dr kudrat aku sendiri...thx sgt...kita sama2 jadi hambaNya yg terbaik k...insyaAllah.."~aku..

"ok dik!! always be...don worry...m always u!! huhuh"~ cik hati...

"tima kasih sayang....hahhah"~aku..

"poyos...g blajar k...jgn lupa exam...try harder...it will be sweet for us later...keep smiling..n FIGHT!!" ~cik hati..

"ai..ai...n chaw!"




p/s: kehairanan myinggah hati ini...makin ramai lak yg singgah blog picisan ni...thx ya readers!!

No comments:

Post a Comment