Saturday, November 26, 2011

not related..

baru habis bace pasal kisah hidup Mustapa Kamal Attaturk...  (camel betul!!) ~taknak taruk pic dia...nnt makin myumpah aku...cr sndr k dr 'Mr G'..

k..jgn elobarate pasal kisah org yg takder kat cni pjg2...lg2 aku bkn sezaman dia...tapi aku nak gtau..aku mulai mnanamkan rase benci kat dia...

pasal apa??

hohoh...dialah pemusnah kgemilangan Sistem Khalifah umat Islam..dimana...Sistem yg amat digeruni oleh pemimpin2 kafir kat luar saner... sori, aku bkn phasut kejahatan...tp bila dah dewasa ni...tetibe terase tsedar...yg kita 'bertuhan' sistem demokratik sgt...shgga mgabaikan perintah Allah dgn memisahkan perihal dunia dan agama... (terkesan dgn isu assignment CTU...yg tajuknya.'pengaruh barat thadap ummah Islam kini')

dan..tokoh yg diagungkan sistem demokratik barat ni lah...pcetus segalanya...
so, umat islam...wajib mbenci dia...
huhuhu....

ermh~ sumber pasal Attaturk ni aku ce dr blog org..
sori..baca blog jer..mls nak retype balik...

so, moga2 tulisan TEME kat temeritity ni kasi info skit kat korg ttg perkara yg aku tulis ni...dan moga2 penulis ni benar lah sumbernya...sebab apa yg aku dpt info dr uztaz F. tak lari byk pon apa yg dia cer kat page dia..herm...

so...kesimpulannya kat sini...

bila jadi pemimpin...
ia bkn sekadar urusan kita dgn society...
tapi ia juga mlibatkan urusan kita dgn amalan kita...
dan melibatkan kita dgn keredhaan Allah...
seterusnya...kredit kita utk dpt tiket kesenangan di akhirat kelak...
so, jgn ingat jadi pemimpin ni...kerja memantau org n meraih populariti dunia...~harap disimpangkan perkara ni dr diri kita semua~..sebab...tanggunjawab pemimpin ni..besar..krn mgalas amanah Allah kpd kita sbg khalifah di dunia ni...

jgn jadi pemimpin yg buta dunia...
nescaya...Allah tutupkan pintu hati kita..
utk melihat dunia akhirat..
nauzubillah...
minta dijauhkan dr kita semua...
amin..

dlm proses mengingati diri sendiri ttg menjauhi perkara lagha...insyallah...


p/s... aku tak tau brp ramai bace post pasal 'monolog hati' ( yg diposkan pada hari rabu lps kalo tak silap )..... (tak payah cari...aku dah revert sbg draft...aku harap korg tak salah fhm k...mase tuh luar kawalan emosi...hahhahah)
~mengeluh..."there is no return back when u have said bad thing that can make inconvenient to your friends..." so..im sori..aku manusia biasa...yg kalah dgn emosi sbg perempuan kadang2...hahha~



k wassalam...jgn lupa tingkatkan shm akhirat yerk...    ^^
bye..

3 comments:

  1. oooooo....
    ko ada buat 2 post ke....??
    ala terlepas sudah....

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ko blh bc dr draft lah..aku xbuang g...huhuhuhu

    ReplyDelete