Friday, November 11, 2011

hui...untung lah~

assalamualaikum~

p/s~sbnrnya aku tak baper gemar guna tagline 'untunglah'

wah...dah genap smggu aku berada di bawah bumbung yang paling aku wat terasa aman...
iaitu Rumah KASYA...biar pun kecil dan panas kala tengahari menjengah...tapi tapak rumah inilah yg mlenyapkan kepenatan aku kala belajar...melampiaskan rindu selama hampir dua bulan setengah tak balik sudah cukup aku menanggung makne homesick...wahahahha....

so~ aku bsyukur amat...

cuti kali ini aku menyambut sekali raya Aidiladha...
tetapi suasana raya itu lgsung tidak aku rasai...
mungkin masyarakat disini tak pernah menyambut raya ini seperti gahnya raya di utara... sperti Terengganu dan Kelantan...sehinggakan mereka mengucapkan hari ray kpd aku sebelum balik Ampang mggu lepas aku rase tcengang jap...huhuh...

pastu kedengaran takbir...tak lah meriah mane...satu hari hanya dgr dua kali jer...lepas subuh n wktu mgrb spjg 3 hari dari surau berdekatan....jadi aura raya tu tak menjengah...huhuh~

tapi, tak sambut...bukan bmakna keluarga aku tak sambut lgsung...
pada Hari raya pertama yg jatuh pada Ahad lepas...
keluarga kami dan keluarga Along pergi merasai korban yg dibuat atas nama Bunya...
huhuhu...first time g Ayer Molek...aku rase sepanjang aku menuju kesana aku tidur didalam kereta...sebab mgantuk gila berada dlm kereta kalau abang aku yang bawa...

slow amat~~~~~~~~~~~~
tak reti aku nak rase bosan amat dlm kereta kalau dia yg bawa...
kadang2 lawak jer sebab ayah tpakse tggu dia kat next trafik light kalau konvoi...
bkn abg tak nak bw laju tapi dia saja jer tuh...mdera org yg ada dlm kereta bsama dia...
hahahha

nama jer bawa DSLR mase tuh...
tapi satu gambar pun aku tak 'tembak' mase kat sane...
sebab...apatah ekh...
mgkin aku tak familiar sgt dgn keluarga org lain kot...
aku ni susah nk mix dgn org...
korg tau apa aku buat masa tuh??
aku duk satu sudut kat umah tuh...aku gi layan cerita 'Hantu Bonceng'
setelah aku berjaya curi line wife kat rumah tuh...
-kurang adab kan perlakuan ni?? so~ jgn tiru apa aku wat kat rumah org-



p/s: rasenya first time kot aku wat gaya ni kat uma org...salunya tak...aku wat baik jer...tapi entah knp aku blh wat prangai gini lak~

part paling best sekali pada cuti mid-sem kali ini ialah~
aku berjaya menemanni Indah mbeli fon baru...

waaallah!!!
berjaya juga aku dgr dia wat keputusan beli fon baru...
mase sampai tampin dan indah terus heret aku dan akak ke kedai fon...
huhuhui...tklejut kot...tak sgka dia punya plan ajak aku beria kua kali ni nk beli fon...
untungnya rase dpt tgk dia kai fon dia nk...tumpang gembira jap...

dulu...
dok berjoman aku suggest bmacam jenis fon...
tp indah kata...fon tuh tak pernah memenuhi apa yg dia nk...
last2 dia wat citer camni lak...mmg tperanjat aku...


ni lah yg fon indah rembat..
sony ericson Xperia Ray...
man woi!!!
cantik...aku mmg jatuh cinta dah...
mase kami beli kedai tuh wat promotion kot...
dpt less bawah RM1k..
dia kata pasal kami nak raya dia bg less sikit...huish..gilak punya taukeh!!

aku yg berdiri kat sblh indah..
dah melinjit2 nak gi 'cucuk' duit sama beli Ray gak...

tapi mujur nafsu aku terkawal..
hahahha....X8 tuh pon lum abis pakai lagi wei~

mase tgk Ray ni...
aku dgn akak mbuat pertimbangan dgn fon lain gak..
nama fon tu... Galaxy W...
bha!! lawa gila...macam kami lak yg nak mbeli fon lebih dr indah gamaknya...

Galaxy W...atau name penuh eh..Galaxy Wonder...
mmg cun n montok...
tapi kelebihana Ray satu jer berbanding Wonder...iaitu...
Ray ada video HD...gambar n screen Ray bezt wok...
walaupun Ray py sreen tak selebar Wonder...

so...
meh aku tampal kali gambar Wonder kat cni...


herm...cun kan~?
dua2 ada sistem android yg terbaik...jadi tak rugi beli salah satu...
cuma...seperti biasa...harga Samsung susah nak turun berbanding SE..
so harap maklum sgt pasal harga fon yerk...

hehhe...
ok..
that ol..
aku cume melunasi janji aku pasal nak tulis hari coping dgn indah..

k bye!!


3 comments:

  1. same here, aku rase tagline tu gegile punye cheesy... dh ramai sgt pkai smpai tahap originality nye pun dh x pat di sahihkan lagi...
    p/s: klu teringin nk beli phone, leh gak consult bro aku.. die tahu je menatang2 ni semue...

    ReplyDelete
  2. hoohoh...yeker?
    tp wat ms skrg lum ada nfsu nk ganti baru lg...biar dulu...huhu

    ReplyDelete