Saturday, October 27, 2012

Hiduppp...


Apa makna hidup?
Apa makna baik?
Yang sebenar-benarnya makna…

Kenapa perlu baik?
Mampukah hati ini sentiasa aman dan damai bila dah jadi sebenar-benarnya baik?
Betulkah orang baik itu kena sentiasa dikelilingi orang yang baik-baik belaka?

Entah… makna hidup aku pun diladeni persoalan lagi…
Tiapkali aku berfikir mengenai baik.. hati aku sedih…
Aku khuatir aku tak mampu..
Tirai hidup aku yang dahulu dibebani sesuatu~
Entah apa kisah.. diri kerdil ini terasa dosa.
Dosa bagi orang baik-baik sentiasa menjadi beban.
Aku terasa berat sangat apabila memikirkannya.
Lalu aku bisu dalam sunyi.
Menangis dalam sujud berharap akan ehsan dan doaku diterima oleh Yang Menciptaku.

Allah Tuhanku, dan Nabi Muhammad SAW itu Rasulku.
Sebagaimana Allah mencintai kekasihNYA… aku berusaha mencari rinai cinta ini dari dalam diriku.
Moga secebis rasa itu singgah kepada diri ini~

Malam kelam.
Asap kelabu memutih.
Membawa pacuan malam bersama hati-hati yang meterialiastik.
Aku berfikir.
Mungkinkah hidup itu mampu dipenuhi dengan rasa ‘KEHENDAK’..
Padahal, keperluan itu lebih daripada nikmat yang kita telah peroleh.

Alhamdulillah.
Nikmat itu aku rasainya. Harap lafaz syukur sentiasa selajur bersama nafas yang menunjangi saraf sendiku.

Hati ini ralat.
Hidup ini penuh dengan percaturan.

Bahagia.
Sedih.

Walaupun kadangkala bermusim bergilir menjadi tamu di hati ini.
Aku belajar menjadi insan yang berani melalui kisah itu.

Entahlah.
Persoalan, apa makna hidup dan bahagia?


Life is solitare………
Life is puzzle…. Only right hand can be made TO PLACE the real piece that missed~

Fitrin said… @AryKasya finish strong… believe on HIM…



No comments:

Post a Comment