Saturday, October 1, 2011

mereKa rugi dan Sume ada HikmahNya..

insyaAllah...

semua kebaikkan itu dtg dr rahmatNya...dan segala kecacatan itu dtg dr diri kita yg cuai dlm mlaksanakan percaturan keputusan yg mberi kemenangan kpd hati utk berasa serba salah...was-was dan sebagainya...krn syaitan tak pernah berputus asa mgacau hati utk berbolak-balik dgn keputusan yg tepat... *petikan usrah mlm Jumaat lepas*

semua manusia pernah melakukan kesalahan...tak kira besar atau tak..tak kira lah hy kita shj yg tahu itu salah diri sendiri atau bersaksikan mata manusia lain...tp itu lah warna atau prencah hidup manusia...yg bg pendapat aku "manusia mmg jarang melakukan kesalahan tapi amat suka mengulang semula kesalahn yg sama"...dan nauzubillah aku harap kita semua terpinggir jauh drp golongan manusia yg rugi...amin~

ok..straight to the main point...aku sebenarnya sedih gila apabila application aku utk menjadi Melati Computer's Club (MCC) ditolak semalam...tapi taklah teruk mane...sementelah aku muhasabah dan berpikir semula pro-kontra semua keputusan ini..krn mungkin kemahiran aku dlm handle gadjet masih belum ampuh spt mana pemohon yg lain..mgkin aku perlu byk belajar dan mgetahui byk lagi perkara lain ttg gadjet dan perisian dlm komputer..dan mjurus terus kpd teknik / kemahiran aku...herm...sumer dah tersurat..dan aku harap ada lagi ruang yg lebih baik utk aku di depan kelak...~insyallah...

tapi pelik ekh...kalo korg nak tau crt lawak yg mgkin tak pjg mane bakal aku taip kat cni...
aku ada satu dua / tiga insiden yg mbuatkan aku pelik...hal ini semua bkaitan dgn gadjet...
one day.. *da lama gila 'day' ni* aku pergi lah stokis gadjet yg simple...selalunya...komputer, kamera stokis, handfon n Maxis centre..kalo aku ada urusan kat tempat ni..aku selalunya terdengar ayat ni, "erm, rasenya adik ni tak payah kot tutorial nak handle gadjet ni kan", bila aku tanya..."mcm mana nak kasi benda ni function??"...
dan bila taukeh ataupun penjual tu ckp ayat ni...aku nganga tu dua saat jap.. n dalam hati ckp..'mcm lah muka aku ni pcipta jadah ni,susah ker nak tunjuk?'.... pastuh..dia kasi clear segala urusan aku...selepas aku mbelek sndri barang tuh kat depan dia..aku pun blah lah dr kedai tersebut...

sampai uma...tanpa mbaca buku panduan...aku pon sekolahkan diri sendiri nak kasi gadjet aku beli itu berfungsi spt mana digambarkan oleh tukang jual tu.. *jual jer reti..handle barang tak reti*
...yg terbaru kamera lah kot....study sendiri...tah paper...try n error n learn from own mistake...

then, yg paling terbaru..aku dipaksa gila oleh ayah aku....study tV yg baru dibeli...taukeh tuh, py lah bg aku buku manual yg tebal gila... aku ckp dlm hati lagi... *muka aku ni ada rupa or suka bc buku tebal ke? sori lah uncle, sy boleh muntah bc buku tebal...* hahhah

belek sendiri controller...study dlm 15min jer...

pastu..pengalaman lain.. *sampingan*....aku ni boleh lah juga jd promoter tak bertauliah Maxis and terbaru hotiket....ya allah...kalo lah aku ni tittle pekerja...aku rase dah lama gila aku ni bgelar promoter tetap maxis...
selalu sgt bagi maklumat terkini ttg maxis..tapi...paling sipot...aku sebagai pengguna tegarnya...selalu terasa 'dianak tirikan'...herm...peristiwa hitam paling besar antara aku dgn Maxis... pasal broadband...herm...tak payah lah aku pjg lebar tulis sejarah itu disini.... *masalah klise kot*...dan terbaru..isu nak caj cukai...uish...mmg tak lah aku terlayan dgn nyampahnya isu ni...hahhahha

p/s: ni lah namanya P.E.K.H.I.D.M.A.T.A.N M.A.N.U.S.I.A...tak pernah memuaskan antara manusia sendiri...so pikir2 lah sendiri...

then...

bla...bla...

ini lah hidup aku dgn gadjet...
aku mmg suka gadjet...tapi dorg tak terima aku..
nak wat gane...so,bersangka baik jer lah...
semua ada hikmahnya kelak...

huhuh...

selepas dpt berita penolakan ahli ni...
aku terus apply Sport Club....dan alhamdulillah...aku dah selamat bernaung di bawah nama sport club...*agaklah...*
pasal isu komputer kelab tuh...tutup diari lah yer....hahhaha...biarlah org tak pdg aku sbg org yg gila gadjet..tapi aku tau hobi aku apa...itu yg penting!!!

p/s : hidup mesti bahagia!!!


babai...
ada program kat FSG ptg ni...

No comments:

Post a Comment