Sunday, September 25, 2011

pengorbanan dan berdikari itu Perkara yang BESAR!!

al-Fatihah..

love is always there..


aku dikhabari ttg kematian lagi...dan perlahan-lahan perkara ini wat aku menggigil ketakutan....krn aku belum pasti akan ampuhnya diri/hati aku mhadapi hal yg sama... clsmate ~Aini~ aku mkhabari kehilangan ayah tersayang beliau..aku memelukinya meskipun mamai... dugaan ini amat besar bagiku...aku belum sggup mhadapi hal besar bgni...tak semena2 aku mnangis lagi...mnangis krn untungnya aku ada ayah dan mak...untungnya aku boleh lagi mendengar suara mereka...dan menangis krn takutnya aku jika perkara inii terjadi kpd aku... ~astagfirullahulazim.......................... minta dijauhkan musibah ini drp keluarga aku...

semalam, baru shj beliau berceritakan sesuatu ttg maut dlm perjalann ke padang kawad...tak sgka perkara ni begitu hampir dgn kita... betullah kata Allah... "maut itu dtg takkan mgikut kemahuan kamu"...

selagi kita mmpu bersyukur...kita bsyukur...
tak semestinya kita hidup selesa hari ini..kita akan mhdapi kesenangan yg sama utk esok...
tak semestinya kita susah hari ini...kita ini org yg rugi...
semua ujian dariNya...adalah rahmatNya......
Allah selalu nak melihat ketabahn kita dlm mencari ad-dinNya...jalanNya..agamaNya....
dan tak semestinya kekalahan kita hadapi skrg kita tsingkir dr berkatNya...
semua yg tjadi itu...ada kesannya kpd diri kita....sama ada baik/buruk...diri kita yg pilih...

kehilangan adalh benda terbesar yg paling aku takut....
krn family adalh nikmat yg terbesar dlm dunia ini...
kasih sayang adalah anugerah yg ternilai dlm dunia ini...

sebab dua benda ni...
takkan pernah memberi signal kpd kita utk kita bersedia mhadapi kehilangannya...
family dan kasih sayang akan pergi tanpa salam...
tapi sentiasa dtg tanpa dipinta.....tu pasal aku mula sedar...hari2 aku wajib bsyukur nikmat Allah kurniakan aku hari ini...kita tak tahu bahagian kita utk kita bahagia di dunia ni banyak mane...tapi selagi ada...kita patut bljar mensyukurinya...sentiasa mensyukurinya.....




alhamdulillah...
moga keberkatan dan peringatan yg Kau pamerkan di hadapan aku akan menjadi benteng kpd diri aku...


Kehilangan adalah sebuah kenikmatan
kenikmatan bagi hati yang menikmati dan mengikhlaskan.
Kehilangan bukanlah momen mencari kambing hitam atas suatu kesalahan, tapi saat yang sangat berharga untuk memperkuat pikiran baik pada Allah.




2 comments:

  1. selalu pk kan ayah je.... bila aku tak dapat wat something kenapa ayah yg selal muncul.... mak jd no 2... tak patutkan gtu... patutnya mak is always the first... huhuhu

    ReplyDelete
  2. sm thg comes to me...bila susah ingat ayah...n bila sng ingat ayah...huhuh
    krn dia aku berusaha berdiri sendiri...meskipon dah terlalu banyak ruang aku gunakan utk berdikari...

    selalu tpon mak...tentu mak sunyi...hrp ms blalu dgn pantas..

    ayah penguat aku kot...huhu...
    mak kasih sayang kita...selalu bygkan mak bila wat kje sorg...terutama time mkn...

    harap Allah sempatkan kita memberi apa yg mereka mahu...amin..

    ReplyDelete