Thursday, September 1, 2011

bkn entry pasal raya lah...

assalamualaikum...
hai sekalian reader... (kalo ada)

esok kalo still ada aral yg nyusul..maka genaplah setahun aku tak bertemu dgn sahabat aku...pada perkiraan aku, maka, expiredlah rindu itu aku peram menjadi jeruk....
bg aku, jeruk tuh meskipon makin diperam makin masyuk rasenya..tapi ada gak tarikh luputnya....jikalau simpan juga...maka, kita telah wat asid loh...then, jadi asid dalam hati...terus merosak jeruk2 yg ada di sekelilingnya...hhahahah (unsur kimia dah mai dah dlm kepala aku...)

hahah....

rindu..
jgn nak tipu aku kalo korg tak pernah seumur hidup ini merindui makhluk ciptaan Allah...
mesti ada meskipon sekelumit rase itu mjengah kan?

so, kali ini...
bak mai rapat2 aku nak story sket apa aku wat kalo sakit akibat lebihan limpahan asid sepertimana analogi aku citer kat ats td...

pertama...
kalo aku rindu org lain...selain relative yg rapat..
aku akan minta izin dr Allah..minta dia kenankan perasaan yg menjengah ini..
sebab, kita ni manusia....selalu sgt lupa bila dah asyik sgt melayani jiwa...sehingga lupa nak ingat Dia..pastu mula lah nak wat benda2 yg merapu sampai akal yg waras pon tak mampu nak bentengi penyakit ni...

dan aku tak pernah terkecuali menghadapi situasi ini...sebagai ujian keikhlasan kita dlm meraih rindu dan kasihNya...  **meskipon status aku masih 'single'

kalau Dia tak izinkan...aku redha seadanya..

p/s: skrg, aku ni asyik rindu angah jer....adoyai....n suasana lepak dgn keluarga 6+2=family...

kedua...
aku akn wat byk kejer yg mlekakan...sehingga aku lupa dgn byk benda.... (termasuk time makan pon aku leh lupa)....da selalu sgt dpt gelaran workholick yg mlampau...

ketiga....
menulis...n games..
menulis tak byk sgt mbantu wat mase skrg...sebabnya...........aku lebih byk mhentam...so tak sihat utk hati....nnt tak pasal2 'manusia' tuh dpt saham pahala aku free2 jer...

so, aku guna kaedah games....
skrg ni, saper yg selalu jengah wall kat FB tuh...mesti byk gila post Farmville by Ary Kasya...
mmg penat lah kan korg tgk post aku...dan selalunya, aku tak pernah nampak org punya status...tenggelam bsama2 post jiran2 aku pulak.... bak kata ama "selalu on9...status ko tak pernah pon nampak", then aku jawab... "penting ker publish post status???"

bukan apa,
kadang2 manusia selalu wat tafsiran yg mlampaui akal waras...pastu gosip tak semedang...kalo bawaan mulut kita ni jadi fitnah....tak ker naya kita dah tempah tiket ke neraka....
sebab, penulis status/kaki sembang ni kadang2 saja jer...kita ni...bukan tau sgt pasal org....watper nak jaga tepi kain org...lain la....dia duk satu bumbung+satu rumah dgn ko...yg segala situasi ko boleh rase auranya...
so, aku selalu pegang polisi, 'lantak dia lah...wall post dia...'

p/s : byk gila kot yg PM aku suh limitkan post games aku....hahhaha....wateva...janji aku tak kaco hidup korg dgn status yg merapu dan nyakit hati..... (certain person lah...) **kalo sempat..aku selalu tegur org yg rapat dgn aku pasal sosial networking nih..

kesimpulannya, biarkan aku dgn diriku...

keempat..
oleh sebab aku ni....malas sgt gunakan fon sebagai lagkah paling mudah dgn memegang polisi 'malas ganggu hidup org'...jadi...henfon tuh hanya pelengkap sahaja sebagai keperluaan aku...
elakkan guna fon....aku g bace novel dan tenggelam dlm alam rekaan manusia....
dan..selalunya...aku cari surat cintaNya.... buku kata, "org yg merindui manusia yg melebihi rindunya terhadap Maha Pencipta....org tuh kurang cahaya hidup..." jadi aku cube2lah mcari cahayaNya...dgn mharap penuh ehsan kasihNya...

p/s:  i lov this quotion, "kalo tak mampu cintai manusia...cintailah Dia..Pencinta yg Agong...."

dan kelima...
TIDUR............................................................tidur dlm keadaan memohon ketenangan apabila diizin bangkit sekali lagi... ***aku benci mimpi yg tak sudah2....aku ni jarang dikunjungi mimpi...bila terbangun dr mimpi..mesti aku punya mamai tuh..nauzubillah.....realiti pon tak reti nak bezakan...hahhahahhha....sampaikan kembar dikatakan angah....hahhah....lawak ramdhan lepas...





ok wassalam...
sori...not in mood entry raya yet...

No comments:

Post a Comment