Monday, August 22, 2011

shoppIng pArt Two ^^

assalamualaikum~

huhuh~ 
tak payah nak cari part One... memang takkan ada dlm post ni.... huhuhu....

ok...lets read what have written then..

semuanya bmula mggu lepas...dimana aku dan family aku mula menyibukkan diri 'menghiasi' Ramadhan dan Syawal yg bakal menjelang tak lama lagi......and, honestly...aku mmg amat penat menjebakkan diri dlm menyelenggarakan rumah dan menghabiskan persiapan ke UiTM kelak....
 **tambah dgn mguruskan Farmville jugak!!

sehinggakan...ruangan diari aku dan ruangan page ini tak mampu aku titipkan sebarang ayat...kalo ada pon..mgkin tarikh dan hari...and then aku tertidur dlm keadaan memegang pen... ** lucky betul manusia tuh tak kene hentam dlm diari semalam....huahuahuaha... ~

ok...**kurangkan mnaip benda yg merapu adeq...
(kehilangan idea dlm keadaan yg mengah)

ok lah, lets me show project yg tlaksana... 

Menu sampingan Berbuka..
pengat pisang sempena kepulangan Dibah..
kuih pelita

jagung homemade

kuih pelita + kuih badak berendam

bubur lambuk Pulau Sebang
*dpt setiap Sabtu

kuih taik minyak

mi goreng basah
*homemade

roti John

roti kepit (sandwich actually)
*homemade



huhuhu....menu ni aku yg cari dan wat sendiri dgn tgn ini....   **sedap!!!
aku dan abang aku akan pergi ke bazar Tampin kalo sempat setiap jam 1800....
(hanya aku dan abang jer...) so, aku lah pemilih yg paling cerewet setiap kali bkunjung ke bazar.... dan ada satu hari tu aku terperasan sendiri menu/kuih yg aku beli kebetulan ialah dr golongan Adam....huahuahuahuha.... *lawak*

time berbuka...tahun ni, alhamdulillah...sume ada.... *meskipon tak cukup korum*
ayah + mak + ahul + kembar = family...

along, angah dan dibah berpuasa sebagai isteri dan perantau...
**rindu gila nak duduk bersila seramai 8 org....sedihdan sebak juga bila kenang bilangan berbuka di ruang makan semakin sedikit

apapun...
suasana gembira itu mesti diwujudkan..............
jadi kami bersyukur dgn nikmat dan ruang kurniaanNya...

dalam persedian Syawal yg semakin hampir ni...
sebenarnya, persediaan itu bukan banyak terjurus kpd Aidil Fitri kelak....tp persediaan masuk Universiti nnt...
shopping part one sebenarnya kitorg *aku dan akak*, telah mborong baju formal, kasual. barang2 peribadi dll....swemua dibeli dlm satu hari...habis satu Tampin kitorg tawaf....fitting baju...amik baju raya...acu kasut...berceloteh di shopping Tampin...dan segala bagai...... deras Tunai yg mengalir jgn ditanya...mmg semua serba double....so kalo korg beli utk sorg dah byk nilai dan angka $$$$ cube korg kali gandakan nilai tuh.... **thanks kat mak ayah saya!!!

p/s: tu pasal shopping part 1 tak terselit...sebab mmg penat gila!!!

then kali ni...part two...
barang yg dibeli hanya lah 2 helai jeans dan satu tali pinggang... (kali 2 jugak!)
tapi terpakse pusing ke Melaka.... ***stok tampin selalu kekurangan utk kitorg...
3rd time masuk stokis Levi's~

Shopping partTwo!!!

Levi's brand...

B.U.M product... (my fav.!!!)

icecream (Kasya's family fav.!!)

dpt rembat mause wireless (idaman terlaksana!)


this is not PUMA la... *but nice to me!!

hahaha...guess what~

huhuhu...
then...kat tampin ni kalo korg nak bercoping raya...mmg sesak...lagi nak raya...lagi sesak...
jgn lah berangan nak membeli belah malam mantai.... mmmg mcm sardin...
***tapi kerepek akan murah gila...boleh turun ke RM10 sepeket dan almond lodon RM15...
try lah berebut,,mmg lelong abis mcm pisang goreng panas...

P/s: pengalaman 3 tahun bercoping malam mantai...

dan kat sini aku sempatkanlah diri juga...sumbat gambar kat bazar Syawal Tampin Square












p/s: terima kasih sgt kat ama dan indah krn sudi mluangkan mase melepak mase Ramadhan seperti mana zaman sekolah dahulu.... *sedih sket takder gambar dgn korg...


ok...
last touch up....
recently, tgh bizi wat kuih raya dgn bermatlamat....
memenuhkan tin2 dan tapperware kat dapur dgn biskut2 dan maruku serta kuih ross...


>>>>>>>>>>>>>> dowloading problem...

ok, next time k aku upload kasi korg terliur tgk kuih tart...n kuih kitorg wat...
mesti perut korg mberontak nak raya n try kuih2 ni kat uma aku...... *** hahhahahahha



memo kaki:
*wajib amik tau*

~ thx kat mphing krn pasang hajat lagi nak raya uma twins...
~ gembira gila dpt up level Farmville yg ke-100... so dh boleh tenang2 jiwa...main slow2..
~ sedih tak dpt lepas target mhabiskan 20 buah novel yg di beli.. sebelum masuk U...tp gembira dpt bace surat cinta yg Maha Esa....
~ kalo ada waktu lagi...aku akan myenangkan diri mnaip kat sini mase raya dan selepasnya...
~ mungkin lepas masuk U nnt...aku akan kurg on9..*azam dulu dan skrg*
~ wat mase skrg tgh bizi amat mguruskan Farm Angah aku...
~ and last.... twins hanya boleh bersedia dirumah sampai raya ke-5 utk kawan2 bkunjung dan mgunjungi korg....



seLamat MenyambuT praRaya juga!!













No comments:

Post a Comment