Monday, August 8, 2011

walking blog habit..

assalamualaikum~

hhhahah...

sekali tak sekala aku wat habit ni...
time line 100% baik shj aku mrayau kat blog org...

alasan: saja..

erm..
dan hari ini, aku mjalankan hobi yg mmg bkn mgambarkan personaliti aku pun... ~tak suka amik tau hal org ckp~

utk pengetahuan korg...
aku dah mlawat satu bhn bacaan yg lepak tp heavy read.... ~erghhhh~
aku pelik sggh~ naper lah tiap kali aku wat walking blog jer... aku mesti bace section yg heavy...

bkn teringin sgt pon...
just teringin nak melepak kat page org dan mgetahui apa yg post/entry yg boleh mjanamindakan idea aku utk post/entry aku yg akan dtg...
membace sebab suggested by a group~

bha!

tbaik sungguh..
krn td aku mlawat page ttg org yg anti-freemoson and iluminiti... (wateva ejaannya)
dan melawat juga org yg kontra pandangannya....
dan a few more topic related dgn life manusiawi~

walaupun penulis tsebut mnulis secara lepak dan santai...
tp kredit lah kan krn bjaya mberi sedikit sebanyak ttg pandangan otak org lain....
hahhah~

my komen?

erm, remaja skrg mmg suka terpengaruh and cepat melatah...
asal ada benda baru jerp...suma nak cuba+kecoh= mengharukan~
(aku tak pulak announce yg aku baik sgt)

alasan statement:
yerlah...aku hanya wat statement ni bg gol. yg dgkal akalnya ttg sesuatu ilmu itu... (sedang mengingat diri sendiri juga) kalo tak kenapa isu ini semakin mbuatkan gol. remaja semakin paronoid atau fanatik tentang sesuatu benda tuh...

tak payah lah ckp mgenai apa bhn aku bace tadi...sebab korg pon tau bkn org skrg ni suka sgt myebarkan sesuatu perkara yg diluar kotak pemikiran biasa kononnya utk mjadi outstanding~
tapi kita just screening sdikit ttg apa benda yag salu wat kalo kita 'bermasyarakat' dgn org kat 'luar' tuh...

org mesti heboh mperkatakan ttg sesuatu yg choas dan 'hot'... ~kononnya isu semasa~

but in the end...
people always talk without knowledge...
easier being fllwr rather than acknowledgement.........

sering myalahkan sesuatu keadaan tanpa myelidik..
mbuat cemuhan tanpa berpikir.....
(mberi teguran kat diri sendiri juga)

perkara yg norm itu selalu mlebihi batas ajaran dlm agama sendiri...
act as person whom really acknowledgemnet...
padahal....org yg tinggi ilmunya mestilah menjadi seperti buah padi seeloknya...makin berisi makin tunduk...
bukan mnongkah alam dgn ego sendiri...dan menjadi ajen penyebar dakyah dan fitnah....
~pesanan seorg guru kpd muridnya, terima kasih uztazah atas nasihat ini~

entahlah~ manusia semakin pelik..
dan jgn hairan jika dunia akan menjadi semakin pelik lagi hebat drp skrg...

penat mbace benda2 merapu luar dr perkara petala langit...
marilah kita mengaji....habis satu surah pun jadi lah...lebih afdal rasenya....byk pahala lak tuh....lagi2 dlm ramadan ni....   ^^


p/s: "aku manusia biasa....yg mcari sisi diri yg luar biasa.."
(fasi mase hari kerjaya suh ulang ayat ni kalo tak yakin diri sendiri mampu wat sesuatu yg luar biasa...   ^^   )



wassalam~

No comments:

Post a Comment