Sunday, August 7, 2011

gara2 masakan mak...

hai...
kali ni aku nak cerita sdkit sisi aku yg cerewet ttg lauk...

hahhaha...
sebenarnya apa pun sajian yg terletak kat dpn aku...semua aku bantai janji halal dan sedap!!
terutama apa jenis lauk  yg mak aku masak mjadi santapan aku yg utama...
~kecuali lauk sayur kailan goreng XD~

favourite aku..
asam pedas...rendang itik... and byk lagi kalo nak senarai panjangkan kat sini~

dan dek kerana penangan mak aku punya tgn masak utk aku...
aku menjadi alahan kpd sambal org~

sambal~

aku ni tak boleh telan sambal org sgt....sebab ada jer tak kena...bkn krn tak sedap...
tp tekak ni...mmg susah nak telan...
tabiat ni, mbuat aku cerewet nak makan nasi lemak kat warung2, kat kafe2 mahupun dimana2...hahahah~

nasi lemak~



kawan yg mpelawa aku mkn...
menu ni...
akan kehairanan kerana sambal aku terusik hanya sedikit sekadar mjadi pewarna di nasi lemak aku yg putih melepak itu...

dan kdgkala ada yg jenis pantang pbaziran akan mgambil sambal aku yg berbaki.... ~hurh~

kadang2,
ada juga yg letak sambal kat menu mi goreng.. ada kawan aku suka amat~
aku...huish...dah tentu ketepikan...tak suka...

huahuahuahuhauhuahua...

aku kalo nak mkn nasi lemak yg asyik masyuk~ akan minta mak aku wat...
tgk lah mcmana gaya aku gaul sambal kat pinggan...menjadi2...
macam gula2 aku kerjakan sambal tuh...bak kata mak aku larh.....

dan sahur tadi...
baru shj melunasi hajat nasi lemak air tgn mak aku...
sedap..senyap jer aku mkn....hahhahha~ hilang ngantuk bau sambal mak aku...
mmg syurga abis!!

terima kasih mak!!!   ^^


p/s:
tadi...selepas subuh, aku tertidur.........terjadi pula mimpi dua babak dtg mjengah alam mimpi aku...
wajah Miss F and Miss M....kawan aku dua org ni...menjadi2 berdrama...aduhai...dtg sekali serentak...
mmg tak lah dpt cium dgn mereka kat realiti...waahhahahahhaha....~ngepek sudah, dah nama pon mimpi~
anyhow...mmg aku rindu gila seh..................

No comments:

Post a Comment