Saturday, August 6, 2011

back a few step back....

alhamdulillah~
dah genap seminggu ekh kita beribadat dlm Ramadhan 2011 kali ini...??

moga2 segala amal kita diterimaNya...insyaAllah..

related to the topic...
aku nak amik kesempatan mceritakan a few moment ttg puasa aku pada thn lepas...
puasa yg pertama kalinya bjauhan drp keluarga....puasa yg aku anggap sebagai puasa perantau aku yg pertama...

dimana lagi, kalau bukan dlm suasana KMJ...
suasana yg bakal aku tinggal 100% kelak...kerana tak lama lagi nak buka suasana dan pengalaman baru sebagai warga UiTM Syah Alam (USA) pulak....hahhah~

kembar dgn Cik KINA...

Kembar dgn Cik Shida

kembar kat bazar ramadhan KMJ

hahah~
klakar apabila tselonkar folder image di dokumen....dan tjumpa gambar2 ini...
terasa rindu myusup perasaan rindu akan momento2 yg kuat pada Ramadhan lepas...
sehingga speechless.....hahhaha~

Ramdhan lepas,
aku kategorikan sebagai Ramdhan yg sgt mcabar...
puasa mmg terasa singkat...
tetapi cabaran yg terisi dlm jadual seharian itu amat mgigit kukujariku~ (hiperbola melebih, padahal tak ingat satu haram jadah pon apa yg myeksakan XD )

okeylah,
nak dijadikan story,
ramadhan lepas, Kembar aku ada mengalami dmm panas...
mmg leceh kot....dlm bulan ramadhan ni demam....mmg payah nak bgerak...
so aku suggest aja dia berbuka (dan alhamdulillah, akak dpt cuti free)..
nak cari benda mkn supaya boleh wat alas perut pada waktu tghari, mmg tak dpt lah...
tambah waktu tu hujung mggu, kedai siswa tak buka..
memang haru nak cari air badak, cooler fevermahupun sebuku roti....

malang sungguh, time tuh stok bilik aku dah habis...
walaupun weekend...
parent kami mmg da beri kata putus termeterai mase sebelum stat ramadhan tuh...yg takkan dtg melawat kecuali balik mggu...

haru,
mmg haru....
ke hulu ke hilir aku cari 3 barang tuh....
nak tak nak, tpakse ketuk pintu kafe C....nak beli barang tuh punya pasal...
muka pelik pakcik tuh...sumpah aku masih tringat sampai sekarang...
hahhahahha~

kami...
gang blok F...
bgotong-royong berusaha mgurangkan suhu badan akak...
aku ialah org yg terakhir dtg sebelum berbuka, pasal ada tugasan tutorial perlu setel mggu tuh...

alhamdulillah...
semua baik2 aja...
kredit lah kat kawan2 blok F...
yg sudi tolong Yanna....
hahhahha..

thx Kina, Seha, Ana, Mira dan Shida....

mggu lepas kami baru selesai mgalami dmm...
rindu gila tuh mmg mcucuk-cucuk kamar memori...
tringat bagaimana kitorg dijagai oleh mereka2 ini...

gelak pon ada juga...
pasal, dulu demam kat KMJ puncanya hanya satu....HOMESICK...
tapi, bila kat rumah ni, puncanya.....sendiri pikir sendiri...

tp demam yg melanda ktorg sebelum Ramdhan kali ini....
sgt mcabar....tahap imuniti aku utk mnahan segala sakit sendi yg dtg...
sakit yg mbuatkan tgn dan kaki kiri aku kebas semalaman....
panas mendadak....sehingga airmata keluar tanpa signal....
mmg mcacak kepala aku mnahan panas....

kali ini, puas selongkar segala ubat kalo ada...
tarak jumpa...sadis betul.....
huhuhu...nak g klinik sendiri mmg tak tergerak dr katil...tak larat...

last2...
mak aku juga yg mjagai aku...
bubur + milo O = kebah...

menu ni jer....dah mampu wat aku kuat esok harinya...
hilang segala sengal....
alhamdulillah...
terima kasih mak....

p/s: puas aku wat resipi milo O tu semula....tak jadi!!!!!

kali ini...philang panas bdn aku ialah secara kuno...iaitu minum air masak 2x1.5 liter mineral!!

fuh....
yanna boleh kehairanan bagaimana aku boleh kebah begitu senang drp demam teruk gitu dlm 2 hari...
sebab selepas aku demam kali ini...
dia demam, sama teruk....tapi terpakse telan 2x3 biji pil 3 kali sehari...
selepas pergi klinik....
so mmg syukur amat2...
Allah sembuhkan aku tanpa ubat....

hahhahah

ok...
permisi dulu...

No comments:

Post a Comment