Tuesday, July 12, 2011

holiday ke???

berapa kali aku ajar pon....dia tetap gigil tgkap gambar...


outstation bersama mak saya jer...
sekitar Terengganu...
alang2 mneman, kembar pon myelam sambil minum milo...!
cuci mata sakan...sebab tak pernah pon jejak kaki kat sane...

hhahahaa...

bsyukur gila dpt tgk kluasan laut....
dan perkampungan nelayan... di sekitar area Batu Burok dan Kg Chendering

salah satu caw. COMBI  kat Terengganu

banyak gila tempat kitorg jejak...
Pasar Payang...2-3 pantai...
Kg Ibai, Kg Losong 3 Beradik..
Simpang 4, Noor Arfa...
Taman Tamadun Islam...

and many more...

sambil2 mlawat 2 caw. COMBI,
kami mbeli belah....
mcuci mata...
and fotoshoot!! ~anak org yg jadi model aku...hahhahah

mmg penat jejak kaki kat Pasar Payang...
nak tcabut tgn angkut bag plastik yg berisi segala bagai kandungan...

lekor...
tudung,..
baju...
krepek..
asam2...dll...

bcoping juga kat 2 butik batik dan songket...
Noor Arfa dan Nur Atikah Songket..

bapa aku nak songket raya daaaa tuk thun ni...

aku jurukamera...mmg tak ah aku kat dlm gmbr ni...

mahal bhaaaaaaa~



batik ni utk mak jer...

borong tudung sarung~ murah gila bagi aku

baju kami~

songket raya ayah taun ni~insyaallah

kami rembat gelang batu...mahal juga....ades~


asal bhenti kat mana2 stall kat tepi jalan...
asal ada air kelapa aku rembat...
naik kembung minum....

mmg panas...
kuyup dgn peluh bila bjalan...

taman tamadun islam...
nak masuk..tapi dorg bg 15min jer tuk lawat...
gerenti tak puas..
tak bbaloi tiket RM15 nnt...
huargggggggggggh~

just jalan di sekitar area jer...
pmandangan cantik

laksa Terengganu aku yg pertama...
just ok...

puas gila dpt kejar bus ni...
semata2 nak bgambar jer kot...hahhahah
cantik and unik...

nasi dagang....
hari pertama makan nasi dagang...
mknn tradisi org sane...
kira mcm nasi lemak lah...
sarapan dorg nasi dagang...
tapi org melaka salu bantai nasi lemak
oleh sebab aku lapar...
aku tak ingat lgsung kena snap dulu gmbar mknn tuh...
hahhahahaaaaaa~


erm...

banyak gila nak citer...
nnt aku citer lg kalo sempat~

i love pantai...
sebab ia adalah 1 dari 4 perkara yg kita lihat,
kita dpt pahala tanpa wat pape...
subhanaallah...
moga aku sempat lagi tgk laut kelak... 


wassalam~


No comments:

Post a Comment