Friday, July 8, 2011

saya kurang Mengemari Benda berSiri.....

aku....
aku ni apa jenis movi....
korg hamparlah kat aku...aku akan memilih genre action, fiksyen, and romance sebagai top list aku...
tak kisah ia berbahasa apa.....selagi ia kena dgn selera aku.... mata aku bkenan nak menonton....

insyallah,
mata aku akan kekal tertancap kat skrinn TV and lappy...

selain 3 genre ni...
aku juga kadang2 tak menolak jika ia epik yg memutar kepala dan deria aku kat sesuatu fakta atau yg bkisar ttg sesuatu sejarah....
aku akan tonton jua jika ia best.....huk3~


paling susah wadah tayangan yg mjadi penjamu mata aku ialah DRAMA~

bukan tak  suka.... tapi ia memerlukan komited masa...
mleret...panjang...

naya jer kalo episodnya 20 keatas....
pastu....kene skip or tertinggal satu siri....
haru betul....
da mula rase tak syok nak tengok...

tapi...kalo ada mase...dan peluang...
kena pula cerita yg best.... memahat mata aku dan hati aku utk melayan di skrin TV...
aku akan tonton sampai habis......huk3~

dan masih aku ingat drama pertama yg amat aku suka...
suka amaat.... aku selalu terase nak bersila dan nontonnya kembali...
iaitu drama 'The Legend Of Condor Hero'....
ingat lagi nama watak dlm cite ni...

Yan Guo...
sgt hensem bagi aku saat tuh....

tapi citer ni dah lama dah....
aku agak umur aku dlm 7/8 tahun kot....
hahhahhaa

The Legend of Condor Hero

pastu...
meneruskan dimensi genre drama kepada pelbagai culture n bahasa....

drama korea pertama - 'Winter Sonata'
drama mexico pertama - 'Rosalinda'
drama filipina pertama - 'pangako la sayo'
anime pertama - dragon ball

melayu??

hahahha....
lupalah.....sungguh aku lupa...~
sebab apa yg aku ingat mase tuh....TV aku down...rosak dan kena bw ke bengkel....
huahuahuahuaha...~

lagi satu sebab mgkin aku tak suka benda bsiri mgkin sebab....dulu aku bussy jadi student....
dan sekarang pon sama juga....hahahah...

tapi ramai jer kot kawan aku yg sanggup download drama ke lappy....
da jadi gian~
da jadi hobi dorg agaknya...

suka hati merekalah~

sekarang...
selagi ada kesempatan aku menonton drama....

tapi syarat~
mesti start dari EPISOD PERTAMA~

recently drama yg aku follow di channel 393 -One HD
ialah City hunter and Lie to Me....

excited giler bila tau Lee Min Ho ada....
wahahhahaaaaaaa....

thanks angah sebab bagi kitorg B-yond TV.....
thax sangat~

City Hunter
Isnin & Selasa 910-1050PM
Lie to Me
Rabu & Khamis 910-1050PM

p/s: soon akan berada di tanah Terengganu~


No comments:

Post a Comment