Friday, July 15, 2011

keruan ku

langkahku...
matiku...
raseku...
deriaku...


tertumpu pd satu nadi...


ia thenti...
dan~
ia kencang kembali...


ingin ku matikan rase itu...
mlangkah dlm psimpangan yg banyak...


namun mampukah aku 
mheret...
mgangkat...
mrangkak...
atau mhengsot diri yg camping ini...
dlm 1001 kepayahan...


budinya byk yg tpalit pada jiwa ini...
kasihnya selautan dicurahkan kepada si pengemis ini...


tapi...
hati yg kecil ini...
tlalu lemah...


tanpa tangan mereka...
tanpa usapan mereka...


aku takkan tbentuk mjadi anak mereka...


tlalu banyak yg aku impikan utk mbesar dan bgelar 'anak'...


tlalu sakit indah bila merasakan impian kat depan boleh dicapai...
tanpa kesakitan..........


aku ingin gelaran itu..
aku ingin mgenggamnya...


dan aku ingin mhamparnya...
ke dalam pelukan mereka...


Tuhan...
kaki ini...
jiwa ini..
hati ini...


tlalu kecil tanpa,
rahmatMu...
kasihMu..
dan nikmatMu...


aku ingin berjalan ke depan..
bawah naunganMu...


moga2 Kau permudahkan segalanya...
perkenankan impianku, Ya Allah..





No comments:

Post a Comment