Tuesday, July 5, 2011

L ~ P ~ CDL

salam....

nak mbangga diri untuk seminit dua jap... ( ceh!! )
berita ni sepatutnya aku selitkan kat sini dua mggu lepas....
tp aku sibuk...tambah line ni asyik swing and mragam jerp...
so tpaksa tunda utk esok...esok tambah esok lagi...sampailah hari dan saat ini aku bkesempatan mnaip kat cni....

trek mmandu kat Delta Mahsuri, NS

dulu...sekitar bulan Febuari - Mac 2010 aku telah tamatkan sesi kelas memandu kat Delta Mahsuri, Repah NS... sebelum memandu...aku dah mik kelas motor masa F5...
thanks kat Mak n Ayah kerana support twins datang kelas ni....kami ni antara anak yg beruntung kat dunia ni...krn mpunyai mak ayah yg baik hati....huhuhuhuhuhu...~

twins belajar memandu dgn ajen Pak Cik 'I'~
uish....ni lah guru yg paling garang sepernah aku bergelar status pelajar dalam usia aku....
susah betul nak nmpak beliau tesenyum....n bgurau....tegang n strict jer masa sesi belajar....
pegang stereng tsalah sikit pon kene sergah...and aku hairan betul lah.....meskipon beliau duk jauh kat tepi trek...dia seakan boleh scan tgn aku kat mana and aku wat silap apa....tak blh nak auta!

tapi...bila dgn student male.....ok jer...smart n sempoi jer dia ajar....
mgkin lelaki ni senang handle kot bab2 gini... uish...

mujur dan lega gila...
sebab sesi kelas memandu ni hanya seumur hidup sekali jer ... (insyallah)

kalo kene masuk repeat lagi...
sumpah aku taknak dgn beliau.....


L , P , CDL
sepernah aku pegang lesen.....
jarang bebenor aku drive ke pekan or mane2 dgn kete ayah or kakak aku....

memang tak pernah...
sebab ayah tak pernah mpercayai aku sejak kali terakhir dia train aku...
ayah penah bawa twins round kat Bukit Bulat...aku yg drive..entah bagaimana aku boleh bawa kereta thuyung-hayang...stereng luar kawalan....dan klac entah kemana mase tukar gear...terus dapat pangkat 'F' dari ayah....wahhahha.......

tak pernah pon ayah ringan kaki teman aku memandu lagi....

abang??

erm....kerap juga dia gesa aku pandu sendiri sejak dapat 'Compenant Driving License' -CDL... tapi aku salu mnolak...sebab selagi tak dpt restu ayah...selagi tu aku biarkan lesen jadi pekasam...
tapi...motor dia...aku yg laram.....kalo nak pergi mane2....

p/s : bawa motor kat jalan raye aku masih cuak....


apa2pon...aku masih penuh bharap ayah aku 'longgar' hati teman ajar aku...dan merestui aku pegang stereng semula kelak....~ amin....


p/s: berhati-hatilah dijalan rayer.....maut tu tak berbau....apatah lagi kemalangan yg juga tak boleh djangka....alert dgn persekitaran dan sign2 kat tepi jalan.....ingat org tsayang... ^^


terkejut aku apabila ayah beritakan pada mak petang semalam yg angah dah seminggu accident mggu lepas....bang Nuar patah kaki dengarnya...harap baik2 jer lah...aku masih memerlukan ikatan family tsayang ni....huishhhhhh~



No comments:

Post a Comment