Friday, July 30, 2010

aku dalam kerugian!!!

salam kalian!!

herm..
lokasi ari ni bkn di rumah...mahupun KMJ (cuti lum abes..) aku tgh mnaip kat KFC, Tampin.... aku bosan sudah...bosan kerana mrayau hari ini... dr pukul 1130am td aku kua dr rumah...aku tak tau apa tujuan aku berada disini... (i means, blegar2 di Tampin...) arrh!!! kan ke bagus kalo aku gunakan mase nih melepak di rumah melayani kerenah kucingku dan emakku...
herm...

pada asalnya tujuan aku keluar Tampin hari ini adalah:
- naik bus ke Kuala Johol. rumah Indah n wat study group Math.... tapi tbatal program ni, sebab dia mgalami sakit perut yg kritikal... aduhai... bkn rezeki kita kot Indah nk study lg....herm...tak jadi aku nk bgosip sal Miss A kat ko n pengalaman kat KMJ...aih!! lain kali jer lah kot...herm... hahhah..
Indah, sebenarnya...byk sgt story aku nk share kat ko...tp Allah mcm tau jer keburukan cerita itu kalo aku trus sampaikan kat ko...takper arh...biar aku simpan dulu... jdkan stori itu rahsia dalam 'peti rahsia' aku....

- pergi ke One.com....kemas kini masalah laptop aku... jongos betul kemarin...virus masuk laptop aku nih via YM... arh!! benda nih mbuatkan aku semakin benci khidmat YM... (sib baik aku tjumpa manusia yg myebabkan virus ni kat Tampin semalam...) ~ grrrrrrr ~ terasa macam nak maki jer manusia ni..tp nasib baik kat public...so aku cover lagi lah kemarahan aku...hai... nasib badan kot... GRRRRRRR!!!

- semasa keberadaan aku di One.com... Lagu 'Iyaz-Replay' kedengaran... "Ayah kol??" pelik.........
aku se aku lum gtau korg yg aku dh kene soal siasat dgn ayh aku megenai kwn2 bOy... ayh asyik tanya aku n akak mgenai kawan laki n tujuan aku kuar... dia sekadar ingin memastikan bhw anak gadisnya ini tak terlibat dgn masalah kat luar sana tuh.... ~uh!! kalo lah aku gtau ayah ttg masalah yg da timbul kat KMJ..naya aku n akak kene balik uma selalu...hahhaaahahha..tp isu itu under kontrol lagi... insyaallah aku n akak takkan tlibat~  sebabkan hal 24hb Julai lah... ceramah ayh aku asyik bkisar ttg "isu percayakan kawan lelaki" ~ pedas tlinga aku kena ceramah!!~ hahahha.... maaf!! aku tak leh gtau apa content ceramah itu kat sini...hahah...kene tapis kot...cukup sudah ceramah itu jd sempadan hidup aku sepanjang bgelar nak gadis ayah aku... ~ayah...adik janji akan jaga diri baik2~

-mnapak pergi bank.... betulkan kat ATM akak...pergh!! semalam kad dia kene 'telan'...sengal betul...satu2 masalah timbul...macam ktorg tkder jadah lain nk wat....apalah nasib....!! pastu ktorg g lah BSN....dah lah kat ujung dunia....mangkuk betul....!! sebab bila ktorg sampai kat sane... waktu lunch n rehat daa... aduhai... oleh sebab ari ni ari Jumaat... ktorg tpakasa mlepak kat TAmpin...buang mase smentara mnunggu jam tunjuk kul 230pm....warghhhhh!!! penat+bosan!! ~sengal!!!!~

- kaki aku terus bjalan...berjalan ntah kemana... akak tanya aku.. 'nak pergi mane nih???' aku hanya mampu bjalan... ntahlah..aku tak tau apa aku nak wat...bosan!!! jadi... aku punikut shj kaki aku nk mlangkah kemana... tup2... kaki aku bhenti di kaki 5 depan kedai henfon...hah!! aku dah agak..kaki aku akn bhenti di sini juga.... sebab aku ru tringat nk beli earphone yg baru utk fon aku... maka!! terbang sudah RM16 aku!! bha!!
pastu...keluar aja kedai itu..kaki aku masih lagi mbawa haluannya sendiri..akak hy mengikut....aku kata.. 'apa kata kita tgk jam.....' ~aku mmg giler jam... tak tau bila aku akn pakai B.U.M di tgn aku...huhuhu~ hermm, maka kitorg pun bhenti kat depan kedai cenderahati...... dah belek2..hati pun terkenan...tp bila buka purse...bha!! duit ku tak cukup pulak!! hahhahah!! maka bukan rezki aku nk belinya...lain kali kot...
kaki masih bjalan... ttiba akak cakap... "alarh!! ko pakai jerlah jam aku ni...tak payah sibuk2 nk beli baru...hermmm" ~alhamdulillah...tak payah aku mbazir duit...hahhahaha...thx akak!!~


masih lagi di KFC, Tampin......aku bosan melihat anak2 remaja di sini... ~ceh! mcm lah aku tak penah lepak kat sini lepas sekolah...hahahhahah~ herm...kaya betul anak2 skrg yerp...lunch kat KFC...huhuhuh..aku tak mampu kot nk makan kat cni tiap2 mggu..meskipun kemampuan itu tetap ada....

herm...bagus aku timing...ngam2 kul 230pm...
ok got to go...hahahhah!! nk uruskan maslh ni cepat2..t balik leh wat revision...insyaallah!!

take care korang!! hargai mase k!!

p/s: aku tringat peristiwa reunion kat cni...wat aku rindu kat kekawan aku...herm...takper petang t aku leh lepak kat uma Nazila...makan burger...hohohhoh...

wassalam!!

No comments:

Post a Comment