Monday, July 5, 2010

rase yang aku cuba singkirkan...

penat............

marah...

tension....

homesick...

meluat!!



PENAT...
-jotter-experiment-tutorial-
seem like it not hard to do...tp brp byk sgt yg aku tau....berapa sgt kekuatan or kpintaran yg aku ada nk wat suma...hurm...tension..menangis...bukak pintu bilik..ALLAH kurniakan aku sesorg utk bntu aku....masuk bilik insan ni...tenang jer..aku se takde pkataan 'serabut'...dia mmg pandai dr aku...aku kene ceduk ilmunya....tuhan...tetapkan dia utk aku...bantu aku yah!! insan yg duk di depan bilik aku....

marah??
tak sgt kowt...just marah kat pengurusan KMJ...mcm sengal!!
huh! tak boleh komen pjg2..t aku kne saman... - tutup kisah sudah-

homesick....
a bit toward its...rindu rumah..mskan mak...aktiviti mlepak...bakery cottage...tapi kalau aku balik tmpin pon...ramai kawan aku yg dah takder...ramai dah pergi UITM or smwhere else sambung blajar macam aku..jadi aku stay disini memeruk rindu untuk dijadikan jeruk!!!! (eager to go home now!!)

mak-ayah-abang-dibah-angah-along-ninit
RINDU KALIAN!!!

meluat...??
upssssy..ni bkn pasal mluat...ni pasal jelak!! aku jelak dgn menu kat cni..masakan yg sama...rase kosong nak telan sampai habis....takder nikmat makan....aku dah jamak makan....lunch aku gabung dgn dinner...so aku akan makan dlam waktu lebih kurang pukul 1700H........

diari...rindu sama kamu....

argh!!! dah brp mggu aku tak luahkan perasaan kat cni...?? even my diari aso not touch 4 long period....emosi tak balance TAPI aku mesti kuat...
ramai pesan....'setiap kedunguan itu pita pengukur kejayaan...bagaimana cara kita lari dr kemelut itu...akan mberi satu pengalaman hidup lebih bermakna!! '



BANGUN!!!!!
(sub topik lain)
herm...da lama sgt tak dgr pkataan ni....dulu ada aja sahabat 'tepuk' bahu aku supaya sedar dr dunia kecil...dia fahami aku...aku rase dia yg TERBAIK yg dikurniakan oleh-Nya kepada aku...aku bsyukur sgt dpt dia....TAPI....
gap oleh mase...
dia...ajar aku dgn cr nya...tak lyn pon kerenah aku..tak suka mmanjai aku...lepa aja kat aku...but i stil noe deep in her heart...care about me...aku?? panas aja bila msg tak blas...
sampai akak kata 'udah2 lah tu tggu dia balas....tapi aku ksian kat ko...pergi lah kol...'... tuhan..aku tak boleh sabar ni!!!
CALL???
it was the hardest part to do....yerp...aku bkn bkira sgt soal krdit...tapi....aku seolah rasa...aku adlah kwnnya antara seribu....dia perasan ke aku wujud?? akak ko jer tau apa maksud ayat ni...yerp!! betul kata ko...aku pnt nk 'timbulkan' diri aku dlam klgn kawannya...tapi aku tetap kol dia kan smggu sekali..?? akak...ko jer tau.....betapa byk aku mrungut apabila dia tak respon kol or msg aku... (nak wat gane...dah dia treat aku gni..dan skrg aku dah malas nk kesah sal fon...biar dia cr aku...pedulik apa...aku pon ada ego!!)
tapi....sebelum pe2......
Tuhan...terima kasih krn anugerahkan dia utk aku...aku tau...aku sedar...agk sukar jd yg tbaik utk sahabat aku tu...tuhan...cuma satu aku pinta....biar aku hilang sekalipun dr dunia ni...tp..aku nk dia tau...'DIA TERBAIK!!!'
tuhan....pimpin aku untuk jd tbaik..kluarkan lah aku dr kemelut ini..jgn ko biarkan aku keseorgan...kuatkan jiwa aku...tebalkan muka aku nk bodek lecture...jdkan aku SAHABAT mereka..teguhkan azam aku....ko tau bukan hamba-Mu ini sgt memerlukan Kau dlm setiap hal...
harap ko dengari aku....
p/s: akmar...tetiba aku tringat ko (emosi pasang surut...).....apa dah jd dgn [psahabatan] kita....jgn biar ia kesah itu mgurungi kita...setiap hari aku doa..aku akan kenali ko lebih dekat....aku tak benci ko..dan aku tak pernah mbajai rasa ini dlm hati ini......once aku dah jaga kawan aku...selamanya aku akn begitu...ada pesanan sesorg yg aku perlu amik berat...dan aku anggap ia amanah utk bkawan dgn ko....tp ko blh pilih pilih haluan ko sndr....tp aku tetap begini....TEGA bdiri di tempatnya...... sebagai KAWAN.....(not SAHABAT' yet...its is big meaning for me...)
fully with hope!!
YANN...

No comments:

Post a Comment