Wednesday, July 28, 2010

'sebAgai maNusia, aku saYang padamu...'

aku suka ayat ini..
ayat dr pakwe imaginasi aku..
aku pun tak tau cmner nk describe 'dia' kat kalian...
hahahha!!!


actually..
pakwe ni dtg dr novel Ramlee Awang Murshid ~penulis Thriller No1 Malaysia~
name dia SAIFUDDIN a.k.a Laksamana Sunan...
dia...
wat aku bcinta dgn RABBi...
mengingatkan aku....
dalm hidup ni...
walau payah mane pun dugaan yg mdatang...
ALLAH itu sentiasa ada...
memimpin kita...
myuluhi jalan kita...
menyanyangi kita..
dgn caraNYA..
Dia tidak akn mduga kita kalo kita tak kuat....
Dia takkan sesekali mbiarkan kita keseorangan...mjalani jalan2 yg penuh pancaroba..
Dia RABBI kita...tahu segalanya ttg kita...
serulah nama dia...
Bercinta dgnNYA lebih baik...
insyaallah... ^6^

tapi meskipun..
kadangkala...kita berasakan...kita selalu tak dapat apa yg kita hajati...
tetapi ALLAH sebenarnya tahu apa yg TERBAIK buat kita...
dia lebih arif ttg kita...
sebab...
KITA JADIAN-NYA...

subhanallah!!
subhanallah!!

'sebagai manusia, aku sayang padamu..'

yah...
kalo anda mcintai manusia...
cintailah krn ALLAH...
rindui ALLAH...




k?
selamat beramal!!

insyaallah!!

No comments:

Post a Comment