Sunday, July 25, 2010

jawapan ada di blakang...

salam..
hermmmm...


meh aku ckap perasaan sebagai student....
kita sebagai student....
hari2 blajar...
sejak kita lahir lagi kita melalui proses pembelajaran..
sama ada kita perasan atau tak saja..
sama ada kita mau menerima atau tak saja...

kita bgelar student bkn stakat hari ini...
tapi setiap saat...
hidup kita selalu belajar...
sama ada kita perasan ilmu itu bmanfaat atau tidak...
itu terpulang kpd diri individu...

dan aku nk bgtau korg..
aku bgga jadi pelajar..
aku chienta utk belajar...
aku syg siapa yg mjadi guru aku...
tak kira...
dia mjadi tenaga pengajar aku secara lgsung or taka lgsung...
tapi...
percya lah...
aku mhargai kalian...

kemarin....
aku tringat sekolah...
aku tringat zaman kanak2 aku...
aku tringat bagaimana aku mula tau mgeja...
mula mhafal 'abc'...
dan mengenali pesaing2 sebaya aku...
yg aku anggap sebagai kayu pgukur....
pesaing yg mmpu mbakar smngat aku utk bjaya...
shingga aku trasa stress untk bjaya dan blajar....

yah...
ini aku...
chienta blajar...
aku chienta math...
although it always make me mad...
but i stil lov it...
i lov to make a lov v math... ~math wat aku tenang~
hohoho..
n aku jeles kalo ada mnusia yg boleh catch up lebih laju dr aku...
erm...
ni mmg normal kot bg pelajar...
perasaan jeles salu sgt bcambah!!!
n aku tak terkecuali...
salu jelez thadap kemampuan org mmahami apa yg aku tak fahami...
mereka2 ini lah pdorong aku utk jd lebih baik dr sekarang....

hehhehe...
dan apabila dah salu bljar..
tentu ada exam...
tak kira lah exam dalaman atau selaras..
yg pastinya...
seorg pelajar yg dah betul2 balaar kan rse gemuruh dan cemas..
tgn mula lah bpeluh...
otk penuh dgn equation or formula or ayt yg tah pape...
bharap sgt apa yg kita hafal kua..
yg kita faham kua...
dan pabila dah jawab...
'ittawakaltullah'.....
ni kalo dah berusaha..
kalo tak berusaha...
berserah jerlah...



setakat ni...
aku dah mjalani 3 exam besar...

-UPSR
-PMR
-SPM.....


suma exam aku tensen...
tp paling aku suka..
PMR...
juz itamkan jerp....
suma jwpn dah der...
suka betul...

SPM...
by mhafal...
aku tak suka...
aku se performance aku paling baik ialah kat BM...
ni jerk kot..yg lain...herm...kalo korg tau..tau lah yer...simpan utk mklumat sndr...
i love Mdm. Maziah..
thx!!


tp apa yg aku nk cakap kat cni...
yg bkaitan pasal tajuk ialah...

JAWAPAN KEGAGALAN kita sentiasa ada kat blkg...
kita gagal kerana kelemahan kita...
tapi kita tak boleh tunduk dgn kelemahan kita...
kita mesti lawan...
sentiasa BANGKIT...
kita mesti jd kan kegagalan kita kekuatan...
bkn kelemahan kita..
kita mesti berani tgk kegagalan kita...
tu pasal aku kata...
jawapan kejayaa kita kat BELAKANG...
tp jgn pula korg ulanginya lagi...
mnusia mmg salu lakukan kesilapan...dan aku juga tak tkecuali...
tapi...
kita mesti pandang ke hadapan...
jawapan jer kat blkang...
tapi...
KEJAYAAN KAT HADAPAN...

so...keep fokus you ol...


wassalam!!


syg korg sgt!
adeq....

No comments:

Post a Comment