Wednesday, July 28, 2010

sahabat...kawan...teman....

hai...kalian!!

aku selalu dibelungi status ni...
- sahabat
- kawan
- teman

sedari aku mengenali sekolah...
sedari aku tau bgaul, bkawan, bhibur...
mengenali rase cinta...
tak kira lah cinta dgn Pncipta, keluarga, ilmu mahu pun sahabat...

tapi aku masih lagi terpinga-pinga apabila isu sahabat berbangkit...
aku tak boleh mbuka isu ini tlalu open..
jiwa aku tak betah nak mnahan perasaan itu..
cukup sekali aku mnangis...
cukup sekali aku tsentap..
cukup sekali kpercayaan aku direnggut
cukup sekali aku kecewa...
cukup sekali ~paling mbuat aku trauma~
AKU MERASAI KHILANGAN

huh!
sebenarnya insan tuh tak hilang pun...
dia sentiasa ada..
melingkari memori aku..
aku cube sebut byk kali...
'aku tak boleh anggap dia sahabat'..
tp aku tak boleh...
jiwa aku tak kuat nk mnepis pbohongan hati aku...
jd title kami mgkin KAWAN...

bila dipikirkan..status kawan...
jiwa aku lagi mberontak sedih....
jadi...
aku putuskan...'tempat' dia sentiasa berada disitu..
aku akn jagainya...
melindungi nya tanpa dia sendiri tak sedari...

alhamdulillah..
demi tuhan aku bjaya mlakukan kerja aku..
aku ialah sahabat-kawan-teman kepada dia...

tak payah lah aku expose name dia..
nnt dia cari aku...
aku tak mau dia perasan aku..
aku tak mau air matanya mgalir kerana aku...
sebab aku mahu dia tsenyum..
kerana senyumnya pemanis kepada hari kami...

maaf kerana dah mjadi sgt peleceh sejak dua menjak ni...
aku penat sgt...
maaf kerana mganggu hari kau...
sebab aku tak tau apa aku wat kadangkala...
aku dah kata kepada akal aku...jgn kaco nombor ko...
tapi tgn tetap mnaip sesuatu utk ko...
walaupun ia ngapek...
tapi itu aku..cara aku.....
tanda aku mgingati kau tanpa sedar...

sahabat...
suara aku tak pernah mampu memanggil kau dgn nama ini...
tapi aku kan jagai kau..
insyaallah...
biarlah...cerita 'my way' itu mjadi diri aku...
*aku pernah bagi kau bace...

arh..
tgk..
aku speechless lagi bila sebut pasal sahabat...

seriously.
aku mmg tak boleh sentuh bab ni..
hahah...


tu pasal dalam hariku...
aku suka mluangkan mase memerhati gelgat org...
utk mcari jiwa yg masih kabur ttg sahabat...
sahabat tuh da lama wujud dalam diri kalian..
cume kita perasan atau tidak aja...
aku dah serik mcari..sebab...
aku tau...
ALLAH dah anugerahkan seseorg utk aku..
spt sing yee kata... ~ayat dia..selalu mberi ilham kpd aku utk bpikir kkhilafan aku~
'kamu mesti yakin dia ada kat belakang you..'

hah sing yee...
apa aja yg takder kat belakang...
cube ckp...
saya sja tak mau toleh... sebab byk sgt kisah pencarian itu... yg telah sy tinggalkan di belakang...
kisah itu wat saya sedih..
herm....
tapi saya akn cuba mnoleh yah...
harap saya tak tinggalkan dia tlalu jauh....


insyaallah...


p/s: kadangkala....org yg kita sgka mengenali kita sebenarnya tidak...n kadangkala org yg kita benci itu lah.. mengetahui setiap perihal kita... sama ada kita sedar atau tidak... kesedihan yg mbelungi kita bkn lah utk selamanya...tp ia adalah utk kebahagian kita di kemudiaan hari... sama ada kita sedar atau tidak.. SAHABAT sentiasa menemani kita..sama ada aku sedar atau tidak....
aku amat menyayngi kalian....
insan yg myentuhi hidup aku....
insan yg mwarnai hidupku...


wargh!! ~maaf...sebab post kali ni emo..sebab aku terbace kisah sahabat~
ini lah rindu aku...
rindu yg selalu aku sebut2 kan disini...




wassalam..
adek

No comments:

Post a Comment