Saturday, July 28, 2012

reCent Malays Muvies 2012

assalamualaikum...
kawan2 dan readers..

Alhamdulillah..
berlalu sudah seminggu kita dlm bulan Ramadhan kali ini...
dan diharapkan dipanjangkan umur lagi utk menikmati bulan ini..

kawan2 and readers, sihat?
harap sihatlah! :)
kalo tak sihat.. moga Allah memberkati kamo and sihatkan kesihatan kamo seadanya... insyaAllah~

p/s: mukadimah mengenai kesihatan lagi.. mueheheh.. takper.. kita takkan rasa kaya kalau kita tak sihat. :)

herm...
lets break and throw away formal writing here... :P

disini...
aku nak habaq mai..
ttg a few muvies yg aku tonton kat lappy aku..

all about malay muvies..
*philang bosan yg cepat berbanding nak follow up drama korea satu-persatu*

antara drama muvies yg aku tgk spjg 7 bulan dlm 2012 ni ialah...

'Aku, Kau dan Dia', 
'Hanya Aku Cinta Kau Seorang (HACKS)',
'Cinta Si Tukang Kasut', 
'Baik Punya Budak',
'Nongkrong',
'Aku Ada, Kau Ada',
'3 Temujanji',

dan,

'Hooree! Hooree!'

antara senarai ni kan... yg aku duk colour BOLD tu jer aku se agak layan lah... dan lepas lah kredit tuk diangkat sbg muvie.

*pendapat aku ek.. jgn nak hentam aku 'kuat2'*

sebab paling utama yg aku kata ia ok... pasal aku suka plakon dia...
Remy Ishak (my 'kampung man'), SAM (look korean), Liyana Samsudin and Pierre Andre...
yg bg aku... lakonan dorg.. ok.. best.. n boleh layan...

lagi satu sebab..
sebab mereka ada dlm muvies ni jer penyebab utama aku nak tengok...

as i comment in previous post about muvies..
aku ni tak choosy bab2 tajuk n genre crt..
aku bantai layan any type of genre... selagi dorg boleh melepasi 'tahap boleh layan aku'..

p/s: my taste is not yours.. dont argue me bout this thg.. :P

Pierre andre..
lagi sekali dia wat watak 'cinta halimunan' dia....
aku se ni kali kedua...
dan dah brp dah crt dia yg boleh dicop klise.. *tapi still leh layan*
pengakhirannya leh agak.. dimana dia wat watak itu kronik klise..
macam berpenyakit... mati, kanser and sebagainya..utk mhidupkan tumpuan watak itu.. urgh...

tapi krdt Pierre.. i know u try to give a great lover muvies... so, happy to told u.. im enjoy it.. :P
*boleh dikatakan aku melayan jer suma crt Pierre..*

Remy...
u are great..
uhuhuhu... i love u..
*notg much i can comment... u can watch by urself his muvies...*

p/s: tu pon kalo korg minat mamat melayu and tak memilih bout genre muvie.. :P

Hoore! Hoore!

awesome juga.. terlayan jap..
tapi bila tgk kali ke-2... tido trus.. muhehehhe....

and crt yg aku agak nak kritik mengapek and lower moral values is... HACKS!!
hell story... cinta muda mudi.. and gaya pergaulan yg tak wajar dicontohi byk dipaparkan dlm slot muvie ni..

budaya tonjol2 kepala..
budaya mengeluarkan gelaran yg tak senonoh kat kekawan..
budaya pergaulan bebas..
salah guna social networking service.. (walaupun ia kenyataan.. kat luar sana dah ramai salah gunanya),
dan budaya memperkenalkan 'Cinta Plantonik'..

p/s: Cinta Plantonik = cinta antara lelaki dan perempuan tanpa keinginan seks..

i believe..
ramai remaja kat luar sana kata crt ini kool..
dgn adunan muzik latar yg best..
pembawaan crt yg kne dgn remaja skrg..

tp..
moral tarak..

apakah imej yg dibawa utk muvie ni??

about friendship? yes.. i admit.. its there.. but in wrong way which is bad example..
p/s: aku tak cop diri aku baik. nope... tp pendedahan org kita skrg.. herm.. bad..

this is not good utk remaja kita...
takder unsur yg boleh dicontohi..
tapi unsur lagi mgalak kan remaja... bergaul dgn tonjol2 kepala gitu tanpa rasa bersalah...

p/s: woii... kepala organ paling mulia tau... kalo korg benarkan kepala korg dibuat mcm tu.. maksudnya.. penghormatan korg thadap diri sendiri... ZERO..

p/s: again.. ia pendapat aku~

so.. crt ni... very bad to me...

next..
awatnya crt 'Baik Punya Budak' tu merapu??
merapu betul...

aku tak fhm... or aku tak fhm sebab phayatan aku out.. entah~
bg aku mcm crt mlepaskan batuk ditangga..

Nongkrong...
no komen...
aku bukak n tgk tanpa phayatan juga..



p/s: penghabisan komen..
ini adalah pendapat aku... taste manusia lain2...korg pun boleh mnilai sndr apa gred mutu crt ni..


last but not least..
selagi aku mmpu.. aku akn tgk muvies malay~
and.. maaf malas nk tampal poster dorg kat cni.. line mengong... very bad service..
boleh preview sendiri kat Google image k..


daa

selamat beribadat dlm Ramadhan ke-8







2 comments:

  1. aku setuju komen ko tentang cerita HACKS tu.. memang tah ape2, cerita sekarang dah kurang kualitinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.. betul2.. nak cari yg bkualiti dlm yg bkualiti tuh mmg susah~

      Delete