Monday, February 13, 2012

bila kami coping...

aSSalamualaikum.....    ^^

yo...kamo suma, sihat tak...??  ~harap sihat dgn izinNya..
**kurang drpd 24jam aku dah taip baru punya...

first thing first...
aku nak gtau korg... aku ni salah sorg gurl yg takder nafsu langsung coping...
~tipu... hahhahha

ok...
sori... mmg sdikit penipuan disini telah berlaku...hahhahha
tapi biar aku wat pembetulan jap... (aku tak payah minta izin, mmg ni blog aku....)

herm..kalian~
kalo g coping wit gerak an??
kalo window coping wit tak gerak an??~ tapi kaki penat...

ha...ni yg aku tak suka...
aku tak suka window coping...tapi suka coping...
meskipon camni... aku bukanlah kaki coping yg suka mbazir duit beli sume yg aku suka dan rembat apa yg aku nampak...dak...aku bukan org mcm ni...herm...
aku bercoping sekadar perlu dan mbazirkan wit yg aku ada pada tempat dan masanya...
so natijahnya...semua barang yg aku coping salunya..mmg berbaloi dan agak mahal..sebab, kadang2 jer aku coping... yer...KADANG-KADANG!!

p/s: opps, jgnlah anggap apa yg aku taip kali ni klise dgn post  kembar aku yg lepas......  =.=

straight to the topic then....


ha..
ni lah main topic aku nak habaq kat cni...
hheheh...
pada tanggal 10Feb lepas...
aku-inda-akak
telah bercoping kat MP Mall, dan DP Mall Melaka...

bha..
penat betul menemani mereka...
tapi happy sebab meskipon tujuan kami taklah 100% terlaksana...
tapi ok lah tuh...at least kami bukan berpoya2 tanpa tujuan di sana seperti melepak...
huhu...
DP Mall...
mmg tempat yg best coping...

kenapa??
ehheh...
sebab agak berpatutan dan kami mampu...
taste kami pon agak2 kene apa yg ada kat ctu...
(selain tuh, aku terpikir juga, mungkin kami g pada weekday..so org tak ramai dan kami selesa berlegar-legar disitu......

p/s: tapi aku tak suka taste Medan Selera kat situ.... selayaknya...itu first and last aku makan kat situ~

barang yg kami beli pon sekadar baju dan keperluan di kolej...
asalnya, hanya nak habiskan BB1M jer...
**so target utama g MPH and Tai Kuang jer...
hehhe...

Thai Kuang, MP


MPH, MP



agak tkilan sebab tak der gambar g kami amik...
tuh pasal aku tak upload an kat cni...hahhah...
tapi mana yg tak tau DP and MP tuh...
dgn ehsan Google image meh aku tunjuk an kat korg..

ha...ni dr lua...huhu

ni kat kawasan kaki lima dia...kalo masuk dr depan korg nmpak ler kwsan ni..

ni kat kawasan legar...
seperti biasa...kat sini kadang2 ada org wat pameran n segala bagai...
p/s: for more image...pls type 'Dataran Pahlawan' at google image....    ^^

ni lah MP Mall.. (Mahkota Parade)


p/s: sama juga..kalo nak gmbar lain2 taip 'Mahkota Parade' kat google image k..

erm...
kitorg g melaka ni..nek bas jer...
nek jer bas tai lai dr tampin ker melaka sentral..pastu..berlambak naik jer bus yg mana konduktornya terjerit 'MP..MP....' 

masa ni, inda tggal Kancil eh kat uma aku...
dia baru g start drive kete..tak berani sgt nak drive jauh...so..kami bertolak dari bustop kat bawah jirat cina tuh...  *** tempat ni hanya warga Pulau Sebang jer tau...

p/s: nama jer aku n akak dah CDL dlm bab driving ni..tapi ayah aku lum pernah bg 'green light' drive sendiri...waahahhahah..... (so shame sometime~)

dgn tambang RM13.30..sampailah kami kat Melaka Sentral (MC)
dan dgn RM3....sampailah kami di MP Mall dan DP Mall...  ~MP n DP tuh duk depan2 jer...
huhuh..

maka begitulah crtnya kami bertiga first time jejak kaki bersama2 kat melaka...
~salunya g dgn family masing2 jer...

so, kesimpulannya,
apa yg ada kat Melaka ni??  (soalan klise kalo kawan2 aku yg tak duk melaka tuh tanya aku)

melaka adalah tempat salah satu yg best tok coping dlm Mlaysia ni...
Tempat yg ko boleh dpt zoo..taman2 hijau..dan tempat2 history...so.. betullah kata org..tanpa melaka..takkkan ada Malaysia...wakakkak....

p/s: jgn hentam aku dgn statement ni..aku hanya tiru ayat org kata~

k bye!!








4 comments: