Wednesday, February 22, 2012

.... mungkin IA mmg tersurat begitu

assalamualaikum...

first thing first...
to akak: weh...aku tak leh gelak..aku pon tak leh nagis baca post ko sebelum ni..hhahaha... apa punya turr tak sepenah2 nak ngaku ko rindu aku..leh lak ngaku dan2 kat sini...wakakakk~
p/s: aku bosan dah duk kat uma ni tanpa sekutu lepak~

hai kawan2...
hai pembaca2 yg myinggah sambil minum kopi...
harap uols sihat walafiat hendakNya...

cuti aku bakal tinggal kurang 12 hari jer lagi...
result FINAL sem1 pon dah selamat menjadi santapan mata...
~pasal result t jap...hujung mnaip ru aku taip~

herm...sepanjang 7 hari lepas ...
tgn aku sibuk2 memninjau2 student portal UiTM utk mcari2 pasal tarikh result dan kemasukkan kolej...

dan apa yg aku nak mmg dah jumpa...
bha hari semakin dekat rupanya...
cuti nak bis pon...

"nak bis???"

alahai~
nak bis dah ker??

herm...
begini lah...dulu sblm mnikmati cuti, nak sgt  panjang2 cuti...
tapi kali ni mcm tlebih cuti lak...

mana taknya...
budak2 U lain sume dah balik pertengahan Feb lepas..
termasuk akk aku n indah....
aku jer yg masih tersadai kat uma masih melepak dan bermain game saban hari..

dorg suma ada yg dah wat asg. and tuto2 yg melambak...
aku still melangok tgk TV dan mdownload cerita2 seram dr Youtube.com...
dan mbaca buku2 bacaan umum...
best tol cuti pjg an?? **hahahhahaha~gelak evil


erm...
spt yg korg nmpk dan baca...
ni ada lah jadual aku spjg sem2 nanti...
tok maklumat korg...sewaktu mlihat jadual ni...
apa yg aku fokus dulu ialah perkataan 'CUTI'...
hahhah...

pasal aku tau...
selagi aku tak lepas sem3...
aku akan takder weekend..

pasal hari  Koku fac aku jatuh hari Sabtu...
so aku amat sibuk..
takder hari Sabtu...
manakala Ahad aku lak selalu aku pergunakan tok prepare utk mggu aku seterusnya...
**aku hidup dgn rutin ni sepanjang sem1..

sebab kedua aku fokus CUTI adalah sebab request ayah aku..
ayah teringin nar nak kami ada kat uma utk hari Ulang Tahun Perkahwinan tok kali ni...
dan..selepas mebaca tarikh tersebut...aku mberitahu dgn happy yg aku akan bercuti tok Mid sem...
~alhamdulillah...

sebab ketiga~
pada cuti tersebut..
ayah kata bakal dpt hadiah yg best darinya...
hahahha...
~eager to wait...thanks ayah...

sem2 ni..
aku masih tak tau nak pilih Koku apa...
masih berbelah bagi nak stay dgn Kesatria o tak...
hahha...tgk lah gana t aku gtau kemudian yerk...
~masa buka sem...

dan yg terakhir...
cuti final sem2 lagi pjg dr final sem1...
lebih dua mggu..
8minggu=2bulan!!!

inda yg suh aku take note cuti final tuh..
aish...entah apa yg bakal dirancang kelak...






ni pulak...
seperti yg korg lihat dan baca...
apa yg aku highlight tu ialah tarikh kemasukkan U bagi pelajar lama...

3MAC2012..
ni lah tarikh aku bakal mulakan hidup sem2 di UiTM kelak..
**akak... ko free ker Sabtu??

hermm...
demi melihat tarikh ni...
aku se cukup tak best...
apsal lah jatuh hari sabtu...
sian ayah kene amik cuti...
*sigh

dan demi melihat tarikh ni...
aku pantas berpikir...
apa yg aku RINDU kat UiTM tuh??
hahahhah...
*entah...

ermmm

~menunaikan janji..~

perasaan aku mnatapkan mata pada result aku pagi tadi...
aku bsyukur amat...
meskipon ia taklah seperti yg aku impikan...
tapi aku melelahkan rasa lega...
sebab aku bangga dgn usahaku..

Mgkin Allah ada sebab kenapa Dia tak bagi aku DL..
dan aku akan tunggu sehingga hikmahNya~

ya Allah...
aku Bersyukur...
aku janji akan berusaha lagi...

oleh itu bantulah aku dalam menempuhi hidup sem2 ni...
berikanlah kami Pensyarah yg terbaik dari kalangan yg terbaik...
yg boleh memimpin kami kpd kejayaan..
yg boleh membantu kami sebaik2 perjalanan ke arah kejayaan...

berikan kami para sahabat yg terbaik ya Allah...
agar kami saling mengingati ttg kelemahan kami 
dan saling mbantu dalama mencari rinai kehidupan menuju ke arah-Mu

ya Tuhan kami...
ya Rab... ya Fattah..

permudahkanlah segala urusan kami dalam sem2 ni...
moga semua yg berlaku adalah yg baik....

selamatkan kami drpd environment yg negatif...
dan motivasi yg negatif yg boleh mkelamkan impian dan cita2 kami...

agar sem2 ni...
lebih baik dari sem1..

amin ya rabbal a'lamin...

***tolong aminkan doa ini...terima kasih daun keladi

p/s: maaf...aku tak suka share result aku secara terang-terangan...hahha...sebab aku pon tak suka amik tau result org... hanya yg tertentu sahaja mengetahuinya...


4 comments:

  1. untung laaaaaaaaaaaa cuti lama kan... huhuhu.. makan sedap pun banyak...
    aku tak free la 3 mac ni... de kem lagi...

    untung laaaa juga result ok... huhu... tiba2 chem ko ok lak... hahahahaha....

    ummph pasal anniversary tuh aku xtau pun... ayah tak penah sebut pun... :(


    sama2 la kita cuba tuk jadi yg terbaik dalam kalangan yg terbaik

    ReplyDelete
  2. herm...chem aku ok bila libatkan organik jer... bila bg fizik chem...aku mmg tak reti... slow amat....

    pasal anniversary tuh...ayah gtau sekilas jer...aku jer yg tdengar dan pasan kot...hahha

    ReplyDelete
  3. yerla.... t suh semua cuti... sibuk je

    ReplyDelete