Thursday, February 9, 2012

Short Memories that will lasting Forever

Assalamualaikum...
*diharapkan kesempatan ni aku sertakan segalanya disini....hahhahahha*

hai kawan2!!
hai strangers...
hai 'blog walking'!!
*trimas kepada sesiapa yg meningkatkan jumlah page views aku...saban hari makin meningkat~

ok..
kat sini aku sbnrnya nk gtau xtvt aku wat sepanjang sem1 kat UiTM Syah Alam...
yer arh...kan aku tak byk masa dulu nak sumbatkan suma kat sini...
tapi skrg baru punya masa...so aku cube lah selitkan beberapa memori yg bagi aku agak bermakna nak kongsikan kat sini...
*selamat membace!

PERKAD: Pertandingan Kawad 
27Okt2011
pada hari keramat ni....
setelah lebih dua bulan setengah kami, warga Kompeni E mwakili Fakulti Sains Gunaan (FSG), menyertai jua PERKAD...wahahha...seyesly...byk betul cabaran yg perlu diatasi dan ditempuhi...
hujan...panas...penat, assingment...test...torture...kuiz...dan sebagainya...
tapi...itulah..segala kesukaran ini mbuatkan kami semua tabah dan getir menempuhi hari2 di UiTM..
latihan yg diadakan seminggu 2-3 kali...menbuatkan kami jadi student yg pandai mengatur masa sendiri...

2 bulan setengah tuh...
segalanya bagi kami...
meskipon aku adalah simpanan sahaja...tapi aku merasai apa yg platun sebenar rase...*kecuali latihan dgn En. A...hahha~

ni lah wajah2 yg menjayakan hari PERKAD...
p.s: spt biasa jadi jurugambar candid tak bertauliah...and ni bkn dr koleksi aku pon...

terima kasih kepada para Komander
Kom. Syah, Kom. Arif, Kom. Asiah, n Kom. Izza.. *alamak lupa lagi 2 nama komander...

result: tempat ke-4...6 mata jer beza dgn tempat pertama...

*hula3*  ^^

seminggu lepas tuh...
pada 3Dec2011...

aku menyertai Kem pulak...
huahuahua...2 hari satu malam jer...
tapi amat bermakna kot... *hati nak cepat jer balik!!!*

huhu..one of the pic...

apa ekh nama tempat kem tuh...
lupa suda..
adeh... 
ok dah dapat...*selepas godek group Perkad tadi... hahhah...

lokasinya kat Sg Chamang...
bha..airnya sgt best...lebih best drp Ulu bendul dan Sg Sagil...
air terjunnya indah...
tapi...gelap gelita!!

waktu malam tiada langsung lampu neon mahupon kalimantang...
malam yg gelap hanya bercahayakan bulan dan bintang!!
mmg gelap gelita...ni lah first time aku duk dlm gelap...
dalam hutan~ tanpa torch light..nyesal tak beli..hahha..

egat g masa night walk...
gilak!!
kene mnapak sejauh 300m..tanpa pikir apa2 yg karut...
mula2 aku berani2 takut jer nak cabar diri sendiri masa tuh...tapi gana tah..
aku berjaya telan semua rase takut tuh dan jalan sorg2 dlm keadaan yg gelap...
mmg waktu tuh dgr tapak kaki aku jer...dan spt bese ada lak komander yg mnyamar jadi pocong~
hahah..aku wat bodoh jer.......tak pandang dan tak tegur...sampailah dipenghujung jalan...huhuh...

p/s: gembira sakan dpt tgk taburan bintang yg maha byk waktu tu....rasa nk baring hadap langit jer...

lain2 xtvt..jungle trekking...n mandi sg...
dan lagi satu...masa ala tentera...huhuhu...
mkn dlm hujan..lapar..apapun tibai...
waktu malam mkn ayam panggang~ tbaik lah kan mkn dlm keadaan lampu tak cukup...huhuh...sedih tol..

tp..
ini lah pengalaman...!!

next...
program Sahabat Surau (SS)..
18Dec2011...
hari ni..aku jumpa 5 kawan baru dlm satu hari..
wah..terkejut aku masa 1st time mkn nasi talam..
aku disuapkan oleh org lain selain mak aku..
hehhe...thx Seri...

kawan2 baru tu ialah..seri, peqa, sara, sara lagi (ada dua nama sara) dan ana...

ni lah mereka...


jgn tak perasan..aku ada dlm pic ni..
sara lagi sorg dah balik..pasal ada hal katanya..

sebelum tempuhi mggu stady week...
Ptys (Persatuan student polimer) wat dinner...
wahahah...mlm ygh pelik bagi aku...
pasal 1st aku mkn dlm keadaan bising gila...
hhahahah...
candid pic taken by me..

ni lah clasmate aku yg gurl...
dr kiri: okid, aini, aida, k.hazirah, azni, k.tasha n yanna...

ok..ni jer tok kali ni..
warh....dah 3 hari terik buta..
jemur baju kejap jer dah kering...

huhuh...panas dah dunia skrg ni..


wassalam~

No comments:

Post a Comment