Friday, June 3, 2011

aku diprovokasi.....

baru2 ni.....aku telah myertai group page FV Buddy...dimana tujuannya adalah mpermudahkan aku pemain Game Farmville mdapat input tbaru...dan sharing caring gather together utk mdapat bekalan bahan atau what so eva yg bkaitan dgn Farm...maklum lah....game ni kalo main sorg2 tak meriah...dan bjomanlah korg nak naik level atau gain XP banyak2 dlm satu hari....~utk makluman....aku dah main hampir setahun lebih....

apabila korg masuk group page ni....
korg jumpa pelbagai ragam dan karenah manusia....
aku taklah add sume member kat situ....cume certain org ja...blh dikatakan majoriti aku pilih gurl ja.....tak suka libatkan diri dgn lelaki sebarangan....

mula2 masuk group page ni....
mmg aku cuak gila dan kerdil....bukan sebab aku amatur player....tapi takut nk bsosial dgn mrk....nak minta barang pun susah.....hahhahahha....
tapi sehari jer aku bperasaan begini...krn the following day...aku mmiliki kawan yg agak warm hearted yg sudi mgambil aku sebagai mentee mereka....antaranya k.Nabil, k.Ruwaida, k.Caroll dan p.Suhaimi....

mereka2 ini....aku agak player pro....mmg pro dan mania...aku singgah tgk farm...mmg tbuka habis mata aku....aku pon dah mula kira hari bilalah aku bakal ada farm seperti mereka...cantik woooo.....

2-3 hari blalu....
kami bsosial secara bbaik jerp....hanya bhubungan seperti jiran yg mjaga batas2nya....

dan masuk hari ini....
ada sorg senior 'buzz' aku....
senior itu adalah salah sorg nama yg aku sebut diatas....
kami berbual ttg projek dan bbrp perkara ttg Goal Game....
dan aku tak pernah jgka pun...yg Sis tuh rerupanya otak sejarah dan sgt lah 'patriotik'...

aku kene brainwash ttg isu merdeka....dan kapitalisme serta yahudisme.....

aku tak melatah...
sebab aku suka topik brainstorming mcm ni....
yg mbawa aku mlihat dunia dr angle/sudut dr mata org yg aku tak kenal...
agak best berbincang dgn dia....

aku seakan rase aku mbuat balik ulangkaji ttg apa yg aku dengar drp isu semasa dan level pengetahuan aku sendiri....dan aku puas diprovok dgn soalan2 yg sihat bagi anggapan aku...krn, aku bdebat dgn cara yg sihat dgn dia....~huahuahuhauhuha

krn baru2 ni...aku tlah start balik habit aku iaitu follow ttg isu global dan masalah penyebaran dakyah oleh penjajah2 moden kat luar sane.....yg mempalitkan pelbagai ideologi tidak baik dan memudaratkan tamadun manusia dan bumi skrg.....

maklum sangat apa yg blaku kat dunia skrg...
penindasan....mperdagang...dan sebagainya....
yg mgunakan modal anak muda serta wang....
~nauzubillah.....

isu yg kami perdebatkan tidaklah hebat mana...cume....
aku agak tkejut krn ttibe dari isu game....
dan tguna perkataan jepun...aku ditegur....~haish...

herm....
mungkin Allah tu Maha Kaya.....~hanya dia jer tahu apa yg tbaik utk umatnya....
tu pasal aku mhadapi sulit begini....

pagi tadi akak share link kat aku...
mengenai 50 soalan....org Kritian kepada Abu Yazid al-Bustami..
best gak....try2 lah bace....mgkin ia bbaloi utk dibace....

^^

ok??

selamat malam....
kang mlalut jauh tak sudah lak....

daa..
salam





p/s:
moga Allah memelihara kalian drp salah fhm drp apa yg ttulis diatas.......
aku hanya hamba kerdil....

No comments:

Post a Comment