Wednesday, June 8, 2011

last touch~~~

monolog katak....

p/s
~ksinambungan cerita katak.... cerita dongeng aku  (klik ler)...
thx ^^

siapakah dia?? Bila dia nak dtg lagi.....hati ingin bteman dan bbual...

kenapa tak dtg??adakah pjumpaan itu hy utk malam itu shj??

tapi dia kata dia dah lama perhatikan aku....dan sentiasa tau apa aku buat...tapi knp aku tak pernah nmpak klibatnya...perlu ke aku mmsang CCTV di segenap sudut sumur ini hy utk mcari dia...
wargh! gila.....

hari ini, bmula sudah mggu2 terakhir di sumur ini..aku akan pulang ke kampung utk mnabur bakti pula...tak sedar langsung mase blalu..Cepat sungguh! tapi...knp dia tak muncul lagi...kalau dia salu tau apa aku buat....tau segala aktiviti aku....knp dia tak muncul2 juga....

haish!! kalut betul larh!! ~benci...

katak itu bersenandung...menari...dan mmandang langit yg tbentang....

perilakunya mjadi tatapan si hijau~Banana Tree... -dia mnangis....
Banana Tree mnangis krn gembira mlihat khidupan Katak gembira sejak akhir2 ini...dia bsyukur doanya sentiasa makbul...tuhan mdengar segalanya....

ingin sekali dia bganjak dari tempatnya bdiri...supaya hampir dia kpd Katak...dan doa ini sahaja tak pernah dimakbulkan Tuhan...~mgkin tuhan tahu musababnya....

Katak tsadung kakinya di kaki meja....dia tduduk dan mgosok2 bahagian yg sakit...
“aduhai....knp ni...hati ni tak sedap sgt....tiba2 pula tu....”~dia mgomel sendiri....

tiba2 angin lembut btiupan dr arh jendela...spontan sahaja dia mnoleh ke arah angin yg dtg...terase lembut...lalu tak sengaja dia tringat pokok itu, pokok yg pernah dia bteduh sewaktu tika dulu...ingatannya kembali kpd mlm2 deritanya....pokok itu masih hijau...dan Katak seakan rase aura utk mnariknya di situ...~bah! kalut ni...

Katak mlangkah kluar...mhampiri...Banana Tree tsenyum...tapi ia tak klihatan di mata Katak...

Katak bhenti...mrenung pokok hijau itu...dia ingat dgn jelas pristiwa itu....pokok ini sentiasa sejuk...pokok ini yg mneman dia...dia ingat lagi....dan dia pasti...disini dia slalu mbace dahulu...dan disinilah dia sering mlepak mlepaskan hela penat blajar......

Katak tsenyum...

“hai, maafkan aku...aku lupa kau utk sekian lama...”~Katak senyum.....

Banana Tree senyum...tapi matanya dah btakung air..~haish....haru betul....

“aku harap, kau tau...yg mggu ni mggu terakhir aku di sumur ni...aku mesti akan rindu kau...maaf dah tlalu lama tak teman kau disini....”~Katak bsandar..tanpa bkata lagi.....

ptg itu.......
banana tree rase, doanya tmakbul sudah.....


end part....

hahhaha...sori habiskan stori mcm ni *leak of ideas....
~akhirnya habis juga aku cerita pasal jadah ni~
cerita ni adalah watak imaginasi sahaja.....takder kaitan dgn mane2 name...sebab aku masih ingat lagi kata2 kawan aku....kawan yg salu teman cerita mrapek aku...kawan yg campak aku tah kat dunia mane...supaya yakin aku mmpu hidupkan dunia sendiri...
dgn dia...aku tak kisah nak melalut pasal apa...kdg2 pbualan kami...tak seyez lgsung....salu btelagah pasal hal merapu...tapi aku tau....dia pun cipta dunia kecilnya bsama aku...aku takkan lupa dunia yg dia bawa aku tuh...hahhaha...rindu bangat..................

dah tlalu lama tggalkan dunia tuh...aku tak tau nak masuk dunia tuh tanpa dia....erm....maaf....

kadang2...kdengaran suara angin mbawa aku pergi dgn ingatan cerita dongengan kami....orgnya mcm waras..matang....tapi bila bcakap dgn aku ada saja benda yg mrapu nak didebatkan dgn aku...takder sape menang pon...tp aku salu bagi dia puas bcerita..... ~tserlah prangai budak2 6tahun...

tersenyum aku bila memori aku campakkan aku ke alam tuh.....


“hey kamo, thx krn tak pernah lupa 'datang' dan 'tepuk' belakang saya... pls do this favour, dont use 'aku-kau'....sgt janggal.......meskipon sy yg gtau kmo dulu yg 'aku-kau' tuh prefer utk org yg terapat dlm hidup seharian....hahhaha...utk kmo sy kecualikan case...juz nice use 'kamo-saya'..thx~”  


No comments:

Post a Comment