Friday, June 10, 2011

kegILaAn aKu..........

erm
 ~salam~

aku tringin mnulis ttg jadah ni....
game maya yg mgisi ms tluang aku jkalau aku bcuti....
huhuhuahuha....

mereka..
family, kawan2 aku...
amat maklum yg aku tgh addict jadah ni.....
asal sahaja nampak aku o9 di FB....
aku bknnya buat keje org yg biasa buat kalo o9 kat situ...
aku sibuk myusun, mharvest dan mnelah org siapkah yg bkal jd JIRAN aku yg amat bbaloi utk aku..
huhuhuhhu....

maka,
habit stalk org yg gamer di laman sosial org tuh mjadi aku punya rutin...
utk smggu sekali....
penat cari jiran...
macam sipot....

Farmville

diam tak diam...dah setahun lebih aku ngadap game ni...tapi level yg dicapai baru 56....yerlah....mase kat matrik dulu aku jarang o9 sendiri n update farm aku....kebanyakkannya angah aku yg update...so level nak naik pon slow...angah aku handle 4 farm.....mane nak menang tgn.... farm aku, farm dia, farm dba, n farm along n farm suaminya....mmg penat...aku tau sgt penatnya....sebab aku telah diberikan mandat tu sekarang...hahhahhah!!! jelajah page org mmg best....tah saper2 lah aku tgk...

tp, privacy org aku tak pernah sentuh...aku hanya diamanahkan bukak farm...bukan ceroboh profile org....jadi...mmg takda mase lgsung nak godek2 profile2 mereka....time sgt limit....

kadang2 aku dipakse mcari JIRAN2 baru utk mereka2 ni....mmg keje penat...hahhahha...~
sebab tpaksa jd org tgh....

apapun...game ni mmg syok bila jiran ramai...meriah!!!
kalo tak takkan aku leh 'dingin' dgn salah sorg  FARMVILLE BUDDY punya gang....akak pon pernah bselisih fhm dgn salah sorg senoir kat situ....pasal tak leh 'sentap' dgn mereka....mmg tak syok!!! akak sampai resign keahlian sebab bengang dgn 'org' tu....hahhahha...

perkara ni myebabkan aku terpikir.....layan kerenah gurl senang or layan kerenah boy senang???
mcm sengal kalo jumpa gurl yg syik 'sentap' n mmg mluat kalo layan boy yg 'gatal'...
pendek kata.....pandailah pilih kawan sendiri...........

p/s~ aku pernah 'bang' kawan lama aku -gurl....pasal mgedik kat wall post.....aku mmg mletup malam kelmarin pasal 'beliau' mcm murah lah sgt...desperado betol.....

teruskan lagi....
sini aku nk kogsi bbrp pic dr farm aku.....

herm...kebanggaan n kepuasan myusun arm selepas upgrade farm...

ni farm kat country...
mase ni kne habiskan job promotion 'lady gaga'..
~aku amat anti dgn minah ni....

selain FV....
aku ada juga aktiv men game lain...dulu CW...tp sekarang CV....

CW

CW aku bhenti men...sebab jiran eh tak meriah...n aku tak reti nak cope gamenya...mmg senang...tapi dah Mr M aku besar sgt....mmg takde nafsu nak men pon!!!

CV

huhuh.....agak fun lah game ni...tp yg mnensenkan aku...aku kne wat request byk kat jiran kalo nk proceed game...pendek kata game ni banyak bgantung kat ptolongan jiran....kalo tak jiran tolong....mmg lingkup lah ko punya bandar...

mase game ni release oleh zynga....mnimbun aku punya inbox pasal game ni py hal....ramai betul aku punya Friend kat FB men jadah ni...sampai aku tpakse blok all request from CV....

Zynga

tapi bila aku unlock game ni...ramai gila tak aktiv lagi dah....maksudnya dorg hanya main semusim jerp...tak terus travel smpai habis.....last2 aku yg garu kepala pikir mane nak cari barang n jiran....sengal jerp....

kelakar betul bila ada org minta tunjuk kat aku bila nak men game2 ni...aku bukan pro...cume pegang title 'dah lame bermain' jerp....hahhahha~ aku mbuat tutorial games kat wall post atau ruangan chat bsama2 new beginner atau wat mesyuarat tak rasmi pasal new job jer....mmg mjela2 kalo wat tutorial game....n aku kadang2 appear offline kalo nmpak 'org byk soalan' o9....hhahhahah~sori........

dan baru2 ni...kawan aku sendiri yg bminat nak men game CV....iaitu cik Dila.....aku bagi tutorial kat dy n guide bbrp hari...basic things jer pon.....kalo nk pro kenelah jadi ahli kat Farmville Buddy punya gang...mmg tbaik tranning dorg.........

huhuhu.....

apalagi ekh??

erm...entah~
aku dah ken panggil balik g farm ni...kene mnebas n mnanam seed baru.....

daaa......

thx bace.... ^^







No comments:

Post a Comment