Wednesday, June 15, 2011

semalam~ petang yg pENat ^^

TERIMA KASIH KEPADA Mr T.....
krn mluangkan tempoh sepetang utk mnukar-nukar teknik photografi dgn saya....
huhuhuhu...

agenda petang smlm ialah...
shooting!!!!!!
subjek : Cik Aryanna Yaacob..
tema : suka-suki...
venue: taman rekreasi, tampin

info: utk korg tahu........amat jarang gila aku mlepak dgn kekawan dkt tempat ni.....tak pernah di buat aku...
sebab 'yellow zone' bagi aku...seingat aku...kali terakhir aku jejak kaki kat ctu mase Form 3....uish...

aku tak pandai...
dan aku new beginner bg pengguna DSLR....
jadi....aku ingin cari teknik baru...
mujur aku temui jua clan photographer...
hihihihih~

aku blajar ttg ISO n apperture dgn dia...
teknik cahaya...
tah apatah lagi dia sebut jadah eh...

dia pon amature...
tapi progress dia bljar lagi byk dr aku...

aku tak ske edit pic...
mmg malas...

hanya ada nafsu buat video..
and editing ala kadar...

p/s: bila ptimbang balik....dua2 benda ni aku malas wat~

masa 1jam stgh...
mmg memenatkan aku...

sampai ja umah...
sakit segala sendi...

mana taknya...
panjat sini...
panjat sane..
blajar pasal angle...
n entah apa jadah...

tibe malam...
pukul 8pm...lepas isyak...
aku punya mata dah nak katup~

farm aku dah ke mane...
n jiran FV aku dah ke mana...

mmg tak menang tgn mlayan inbox di FB semalam....
hahhahah~
sori.....

Canon 550D

VS

canon 1000D
erm~
canon Mr T lebih advance dr aku...resolusi ISO dy banyak....boleh sampai 2600 ISO tp aku yer hanya sampai 1600 jer....
boleh wat video...dan aku nyer tak da video...
ada dua lagi aplikasi yg ditambah...bbanding dgn aku yer...

dan paling best dan aku jeles...
hands grip dy sgt comfort!!!!!
aku yer tgn jenis bpeluh....
hands grip dy...sgt sesuai dgn tgn aku....
warh~

tapi Mr T kata...
lens or kamera benda kedua tpenting dlm dunia photo...
yg paling utama teknik n skill kene mahir...
hohohhoho~

yerlah....
nnt aku blajar lagi....
blajar dr bbrp sumber....

huish~

korg....
saper nk jadi clan photographer dgn aku??
mai2 enter d club...
huhuhuh


huhuh...
nnt dah siap edit...
aku share kat cni...

insyallah~


No comments:

Post a Comment