Tuesday, May 10, 2011

ampun...aku bkn penasihat hati kamu....

la ni....
aku dok pelik....dr dulu sampai skrg....knp org suka himpitkan aku dgn masalah relationship dgn aku...
tak pasal2 kawan punya pasal...aku tpakse study kes dorg satu2....

fyi....sejak dari zaman skola.....

sampaikan....tiapkali aku dpt 'folder' masalah baru...aku sendiri kena klasifiedkan...dorg ni tgolong dalam masalah apa... sebagai kawan...aku tak penah kisah...cuma, aku agak khuatir jika nasihat aku mdatangkan sesuatu yg negatif kat kami..aku taknak jika nasihat aku tak diterima....mereka enggan bcerita dgn aku...aku amt fedup jumpa golongan yg macam ni...sebab, apabila mereka refuse mgambil nasihat kita sebagai sesuatu yg positif...aku rase...aku sorg kawan yg teruk... ~perhaps....haihs.....

masalah yg sering mjadi 'lampiran' atau 'sajian' benak aku selalunya pasal relationship...
~aku hairan....knp tanya masalah relationship kpd org yg tak pernah mgalaminya sendiri....wakakakak

-open file cases...-

hanging relationship.....
hubungan ni mmg dingin...agk slow...dan mmudaratkan hubungan...krn tak pernah diberi kata putus....mgkn dgn ayt 'we juz take a break...wil we???' korg da pun tmasuk dalam golongan 'hanging relationships..'

apa yg perlu dilakukan dalam keadaan ini...adalah ruangan mase utk penilaian....penilaian kat sini mrangkumi banyak maksud....penilaian diri..penilaian hubungan dan seangkatan dgnnya...

boys salu tak nampak, dan kadangkala aku rase mereka tlalu mdesak gurl utk mbuat keputusan...dan keadaan ini jk tanpa penapisan...ia akan pergi ke fasa clash...tat wil causes 'the end of story'...n i wil clap my hands for the boys...becoz they show to the gurl...he are not smart n gentleman....follish boys....~golongan ni salu kene gelak dgn aku...

for gurls....dont take so long tymes to decide...it will ruin ur heart...waste ur times n make u suffer!! getting worse...u will lost control....aku leh cakap gini...sebab...senario ni blaku sgt hampir kat aku...aku blh perhati dan mnelaah smtg not even book...but also person if i want....gurls... i noe....aku fhm knp ko begini...bkn ko tak kuat...tapi...hati kau tlalu kecil dan halus utk tluka bkn....
go on..stand for urself....open ur eyes widely....sebab jalan akan ada jika ko biarkan otak yg bfikir...dan bukan hati...hahhahha...

~aku bukan penasihat hati....so dont judge me bad....

swing relationships
aku salu tak judge one side ajer...
sebab aku tau ni masalah...korg cari sendiri....nak on, nk off...suka2 je an..
salunya...aku dgr dan nasiat gitu2 ja....yg pasti masalah ni..pyelesaiannya...korg yg kene usahakan...
aku lebih suka jadi pmerhati.....

playful relationships...
ni salu kene kat kawan boys lah....
time dorg minta aku dgr kes gni...
aku akan selalu explode...
so....tolong angkat kaki...kalau aku marah...mlainkan..korg mmg sudi kene bombarded dgn aku kaw2.....
hahahhah
sori to say..tak suka libatkan diri dalam kes ni....


one sided love....
erm..aku takleh salahkan saper2...ia tjadi mgkin dr admire...first sight love....or because of ..his/her charming....puas aku nasihatkan...ttg lima perkara....
minat....suka...sayang...cinta...kasih....
adalah 5 perkara yg amat bbeza.....bg aku amat bbeza......
~gane nak jelas ekh.. aku adalah teruk dalam mmberi explaination...hahahhah...hanya org yg sabar jer dapat tgkap apa yg aku maksudkan...herm....
sebab setakat ni..aku hanya melepasi dua fasa jer...minat dan suka....hehehhe....nanti bila masuk fasa cinta tuh...aku gtau ekh...

ok...
daaa

thax sebab bace benda mrapu ni...

wassalam


p/s..: aku bukan budak falsafah...so jgn teruk sgt buli aku ttg cinta...dan cara bgimana nak teruskan hidup selepas clash....i really dono....

No comments:

Post a Comment