Friday, May 27, 2011

im on duTy


aku rase mmg lumrah aku kot asal cuti...
aku mesti ada duti buka meja dgn org....dan bborak....
duti ni dikelaskan sbgai 'duti sahabat'....

kedai mkn....kedai mamak....
coffee house dan kafe....
ataupun CC...

mmg lokasi utk kami mlepak...

mmg tak dinafikan aku senang di ajak lepak selagi tak kluar dari 'zon hijau' ayah aku....
sebab aku bgerak sendiri dari rumah..amik bus n tak sampai 15-30minit aku akan sampai kat tempat yg kekawan tetapkan....

“not big deal for me to join ur lunch or tea time....anytime in my 'green zone'...”

selalunya mmg ayat ni aku tuturkan kat kawan2 aku yg ajak lepak...dan ini lah duti aku jika duduk dirumah...pantang cuti...mcm2 perjumpaan aku dtg..

tapi...
yarp ada 'tapi' lagi....
duti ni hanya bjalan dgn kawan2 lama shj...
dgn kawan or senior yg aku kenal...
bukan dgn org yg main tangkap muat jer...

krn...
aku lebih prefer duk uma...
mlepak tgk tv n mbace....makan dgn mak n ngapek dgn kucing...
daripada kluar rumah tanpa tujuan...

apa???

'green zone'???

hoh...
maksudnya tempat atau area2 yg diluluskan oleh ayah aku...
area yg ditetapkan samada secara bsyarat ataupun tidak...
zone itu jerlah yg aku dibenarkan kluar dan lepak bsama kkawan...

dan tempat yg dilarang...
tentulah dipanggil 'red zone'!!!

red zone...
korg ajaklah mrayu bagai...
aku takkan brani minta kbenaran dgn ayah..
cukup lah pengalaman lampau....

ergh....
taknak aku tutur akujanji lagi dgn ayah...

SERIAU!!!!

hah??!
exactly location???

hahaha....
of course lah dkt Tampin tuh satu2nya 'green zone' yg slamat

bbrp kilometer dr tuh....
atau tempat yg mkehendaki aku bgerak dgn transport org...
aku kelaskan sebagai zon kuning...yg boleh dipertimbangkan lagi lokasinya....

n ke bandar lain....
dikategorikan 'zon merah'... =;=: haish....

nak mlepasi zon merah...mmg tak brani...
hahhaha....




so bare ur mind kalo nak ajak kuar....biar logik skit...
hurm.....

sampai bila istilah zone2 ni kekal wujud...??
~sampai ayah aku mberi kpercayaan kpd aku sbgai anak daranya....wahahahha



k wassalam...


p/s:
kdg2 nama aku or nama kembar salu digunapakai utk keluar ke pekan utk jmp kkawan...
masih aku ingat, yg dila pernah confess kat aku...mak dia hy pcaya kat dia jika nama aku dnaikkan...tiket hijau katanya....hahhaha...gelak juga sebab kena jaga anak org....dila kata, mak dia tak percaya kat kwn lain wlaupun mak dia kenal gak kwn kita tu...

~filza pon pernah guna nama aku kan tuk tujuan yg sama??? ^-^

No comments:

Post a Comment