Saturday, May 14, 2011

meja empat segi....



salam...
dua hari tak mnaip kat sni...aku seakan ketagih sesuatu....mgkin sahaja diari baru aku masih belum ada...jadi aku tempiaskn rase aku kat sini...

pesanan penaja:
erm, ada bbrp reader ruangan yg tak femes ini komen kpd aku...blogger ni tlalu banyak tulisan...penat nak mgeja...tlalu banyak perasaan...dan penuh dgn pkataan....well, nak wat gane...kputusan seni aku tak penah dapat A melainkan C semata kat sekolah dulu...dan ICT pulak...skadar syok sendiri aja....so harap maklum yah....seni gue lemah skit....tp mgayat...aku agk ada klebihan disini....~hope so....

anyway....back to the topic, “meja Empat seGi...”

minggu lps dan tiga org sahabat aku Jeeva, Filza, dan Alip...mlepak diruangan meja Empat segi bawah bumbung Secret Recipi, Tampin....

suasana amat 'hangat' pasal da lama tak btemu empat mata...kalau sempat pun mgkin diruangan maya...iaitu FB.... kami berborak...bcerita...bgosip...dan btukar pengalaman....

apakes cerita mggu lepas ru nak tampal.....

hahhahahah~ gasak...

dgn menu yg simple..........~rata2 kami sume makan aiskrim jer pon~ ia mjadi pbuka ruangan bcerita yg sarat dgn gosip.....yg pgisiannya mbuatkan aku tsenyum sorg2 kala keseorgan....hahahahahh......namun..sesi gelak sepetang itu...tak terakam dek mane2 kamera kami...meskipon dketahui, masing2 mpunyai hset yg bkamera tak kurang dari 3MP..

kadangkala, tpikir dek benak...
tak sume gambar diperlukan utk mmanggil memori lama...bagi aku, cukup sahaja cerita balik situasi itu...gambar itu kadangkala lebih jelas tpampang kat layar memori...rasenya...ini adalah phargaan yg paling mahal utk sesuatu memori yg kita miliki...~rasenya photographer pon takleh sangkal pdapat aku ni....

hahhahahah~ yeker...?

meja itu...sepatutnya lebih panjang dan lebih riuh...krn, pada mulanya kami agak dpt buat reunion lagi sekali spt mane reunion2 yg lepas...tapi, ia seakan mgecewakan aku...krn ia hanya empat shj dlm kalangan kami sendiri...tapi...rase itu hilang....sebaik sahaja meja itu, penuh dgn gelak dek krn cerita2 dan skrip2 yg kami create sendiri...~kalian mmg lawak....

argh...
amat rindu pjumpaan semula...
bila dpt buat ekh???

masih ingat lagi....bagaimane kecohnya aku..mguruskan reunion lepas SPM...aku yg handle segala bagai...arrange mase kwn2 yg nk turut serta...arrange emosi kwn2 dan segala bagai nak rak....
sume kkecohan itu blaku slama lebih kurang dua mggu kot...dan honestly....aku takkan lupe hari2 tsebut......hahhahaah

manenya tak kecoh....aku puncanya yg myebabkan ada yg mrungut sebab aku tag sume name yg aku agak nak tlibat dalam satu page mesej....hahhahah....mmg bengang lah dorg sbb aku sendiri pon tak tau gane nak kuarkan name dari tagged tersebut...bahananya, penuh notification masing2 dan inbox message juga pasal jenuh nak mdelete mesej2 dlm inbox...

tringat aku rungutan Filza mase tuh...
malu Nabila ZZ...
kecoh Asniyana...
dan kepoh Athira....
serta excited Dila.....................

mmg kecoh....tp sume dalam kenangan....

entah bila...
entah bagaimana...

kami kan ketemu kembali...

dan kenangan tsebut, semua tlah mcampakkan aku...dalam satu rase bsyukur yg amat sgt krn kami masih ingat-mengingati...................thx....!!

tapi, rase kilan satu jerlah kot...
aku telah hilang no kontek dorg sume...............
herm. senarai pjg no. kontek budak2 lame hanye ada bbrp kerat jer...

tapi...
yarp ada tapi...

tak perlu khuatir..
krn kemudahan FB insyaallah, akan mbantu myelesaikan masalah kusut nie..........

hahhah~contengan merapu...

apa2pun...aku pikir...dan aku ptimbangkan semula...

biarlah pjumpaan itu dibuat semula jkalau mmg jodoh dan takdir yg mberi izin kita ketemu kembali....sebab, aku sendiri rasenya....penat lagi nak mlayan kerenah dan kecoh yg same...meskipon, rase ketagih tuh...kadang2 mninjau rase rindu nih....tapi biarlah....krn buat mase ni aku mls............

nanti2 bila ada pmintaan ramai....insyaallah aku susunkannya utk kalian sume...





salam...........

No comments:

Post a Comment