Wednesday, May 25, 2011

bila aku anak mak

“mak...”aku panggil mak kat dapur......”mak, adik mandi tau....hahhahah,”~sambil mengangkat baju yang aku bawa bersama....
”hahhha”.....mak aku pun gelak...”hah..mandilah..ko tu, smggu baju tuh ada kat dlm almari...smggu lah ko dok pakai....
“hehehheee”.....


~kahkahkah....aku gelak...

korg nak tau nape???
sebab aku pakai baju yg sama jer sepanjang dua hari bturut2....
mak aku JKKK kampung ni...so kalo ada event kat kampung, kalo dpt baju...mak aku akan dpt 2-3 helai...jadi...aku yg pakai....baju free...huhhuu...

kalau aku tak bagitau mak aku yg aku dah mandi...mak aku akn duk leter aku suh mandi...2-3 kali..padahal aku da gtau aku dah mandi...mak aku tak cayer...apalah mak aku ni...huahuahua!!

aku dgn mak aku....
aku mmg salu kena bebel pasal pakaian...
aku tak tau naper....hehhehe...~bukan anak manja k...

nak tau sebabnya??

gini...
antara 5 org anak gadis kat uma ni, aku boleh dikategorikan paling nakal dan lasak bbanding yg lain...pasal aku suka teman dan buat apa yg ayah aku wat sejak kecil...
jadi, sejak dulu lagi aku salu kene bebel...

salunya,
kat uma ni, aku yg salu ngadu kat mak...yg sluar aku koyak...
“mak...sori, sluar koyak agi...jahitkan...”~hahahha...
kadang2 kalo malas, korg tau mak jawab apa...”tak payah jahit, beli baru jer...”~hahahha....
atau kena perli sedas...”ko ni..ngalahkan abang ko tuh...”~diamkan aja...

nak tau naper mak aku jawab gini???
sebab, antara adik-beradik aku...aku jer ada masalah dgn sluar....boleh dikatakan tiap2 bulan 2-3 kali sluar aku akn dihulurkan kat mak utk dijahit...huhuh...kadang2 aku malas...aku jamakkan...dah takder sluar baru aku bg kat mak..hahhahah

pastu...pjg gila leter mak...

dan mggu lepas...satu lagi sluar aku bakal dhulurkan kat mak...
malas arh...biar jer....nnt aku wat sendiri kot...hehhehee...~bajet..

ni pasal sluar...
lagi satu masalah aku paling tegar ialah....
memilih kasut sendiri...
kasut aku atau sandal salu dipilih oleh kembar aku...
pasal aku mmg slow wat stuff gini...
aku akan angkat bendera putih kat depan dia..minta ehsan...hahhaaa

lagi satu masalahnya bila shpg ialah....
saiz kaki aku salu takder stok!!!
aku paling nyirap tahap gaban...
2-3 pilihan yg pertama mmg aku pilih sendiri...
lepas tu masuk yg ke-4 hgga ke-6...
akak yg deal dgn pbantu kedai tuh...pilih kasut/sandal utk aku...
kalau beli kasut/sandal aku kat Tampin...mmg wassalam arh.....
wat tensen jer pbantu kdai tu layan aku....dan dgn aku skali naik berang....

so,
temper jer akak kalo ajak aku shpg....

and...salu..dia yg banyak bantu aku...

baju raye pon aku bagi kat dia pilih kalo aku malas nak dcide...~dah dua tahun dia pilih utk aku...

hahha...

leceh arh bw aku ni g shpg...
kalo nak bw aku shpg...mk sure korg bw aku kat kedai gadjet, aksesori atau kdai buku...
kat kedai2 ni je aku boleh rase nikmat shpg...tempat lain...kena sabar skit...
kdg2 aku rase muka aku btukar warne jadi hijau kalo kwn aku kata nk g shpg..
sebab family aku jer leh treat aku dan sabar dgn aku...heehee

dgn kawan2...
aku prefer lepak kedai makan berjam-jam..bbanding jalan...penat...
mlainkan pjumpaan itu atas nama travel...or cuci mata....

dan sekarang kedengaran panggilan wajib tiap2 hari...
“adik.....! makan!!”
“yer mak...”

hahhahaaa~~~


k lah...
wassalam..

No comments:

Post a Comment