Tuesday, May 31, 2011

"aku hanya ingin LetaK kau ditempat aKu"

today movie
the Accidental husband - 2008

cerita bkisar ttg love....passion...revenge...

“how then if u are in my shoe????”
~patrick kata ayat ni sewaktu tcetus niat nak mbalas dendam....

cerita agak simple...
tapi ia agak enjoy utk ditonton...
Emma~nama watak diberi bekerja sebagai Dr. Psikologi Cinta a.k.a Dr Love....
dia akan memasarkan buku terbaru yg btajuk R.E.A.L LOVE...tapi sayang bagi dia, Emma sebenarnya masih lagi mcari what is live is???? dia hanya pandai mnasihati org..langsung tak percaya akan cinta yg hadir secara tiba2 krn dia sendiri trauma dgn kisah lamanya...she comes from broken marrige~i guess.... so, dia sukar mpercayai apa yg dimaksudkan dgn 'cinta sejati'....

emma, hanya mpercayai cinta secara klinikal dan teknikal bukan praktikal....dia percaya bahawa pasangan yg gagal mbuat ujian keserasian dia...adalah pasangan yg gagal utk mneruskan matlamat hidup bersama....

dan kisah ini bmula apabila awek patrick call dia...dan mberitahu emma yg dia gagal dalam ujian keserasian yg emma letak dalam websitenya...lalu, tanpa pikir situasi yg sebenar....dia mhakimi terus hubungan itu...dan mcadangkan perkahwinan itu tak harus diteruskan...dorg tak tau perbualan itu, Patrick dgr....jadi...patrick rase upset sgt dan ingin mbalas dendam kat emma dgn meletakkan situasi emma sama seperti yg dia lalui....~iaitu gagal mneruskan hari perkahwinan...........

konflik...
querrel...

tapi 'spark'!!

patrick sedar emma mberi sesuatu dlm hidupnya....
“u give my world when i see you...”~patrick cakap....dia percaya kata hatinya....

tapi sebenarnya dalang utk operasi mbalas dendam itu tbongkar....
~biasalah dunia teknologi siber....smua boleh digodam.....

surat akuan perkahwinan yg digodam oleh jiran patrick tbongkar...dan mhancur leburkan 'spark' tadi.....terus mjadi debu~kesian...................

patrick confess...tapi gagal...never have the chance to tell emma what his feeling.......

then... “emma, i was the lucky husband...thax for this marriged”~~~

alah....
cerita ni diteruskan dgn real confession....
patrick make a move.....he hope that the truth will stop emma from married with other person...

then....

yeah...now i believe what is fairy tale is.......~emma...

hahhaha

komen aku....
mgkin aku tlibat dgn bbrp kes org....dan kadang2 aku terpikir....org yg salu btanya aku tuh...
patut tgk cerita ni....

hahhahahha

“where is the fire??”


maaf mbunuh feeling korg...
nak tau cerita sebenar...tgk lah sendiri...
download aja....korg kan suka download movies...

aku tak kot....
aku main game jer...hahhahah

k chaw.....




p/s:
tetibe aku tringat cerita '10 Things i Hate About u'...mamat tuh cool... ^^

10 thing i hate about you- 1999


recent song yg aku dgr...
kpop song...soundract version form korea drama...



No comments:

Post a Comment