Thursday, May 5, 2011

perasaan 'J' aku datang

jengkel...


hurm...
bbrp hari lepas...ada sorg kawan laki aku menelipon akak...kawan sedari sekolah rendah...
tujuan dia adalah mengingat kami perihal kiriman hantaran yg diamanahkan kpd aku...kpd 'awek' dia (kalau aku mnilai mngikut situasi aku aku lah...)

apabila aku mdapat tau panggilan itu dibuat mnerusi telifon akak, aku tak amik endah lgsung...sebab dia sharusnya tau, swajarnya dia telifon saper...dia sepatut tau...saper sbnrnya yg akn mlakukan hantaran tsebut... ttp apabila aku mnilaikan balik situasi yg blaku.... ia akan mbuatkan aku jengkel jkalau dia bterusan mengingatkan aku.....

yarp...aku tak suka mdengar arahan berulang kali!!
jengkel....

ergh.... bukan perihal ini yg aku nak cerita sgt...
lantak dia lah nak mengingatkan saper....

disini...
apa yg aku mbuatkan aku jengkel ialah perihal apabila akak mceritakan balik isi panggilan yg dibuat...

bla...bla...bla....

akak bcakap itu dan ini....
pesan gitu dan gni...

maka, tibelah apabila spekulasi untuk dikupas kembali...

perihal status... (kalau diikutkan prangai aku...aku mmg tak pernah amik pusing apa nak jadi dgn mereka....)... akak mengatakan dia bengong! ~itu sudah mbuatkan 'antena' ingin tau aku mcanak....sebab pasti ada yg mbuatkan dia tak puas hati... ~my gut always rite..~

perkataan bengong itu keluar sebab akak memarahi 'dia' apabila kenyataan “arh, aku bukan serius sgt pun dgn dia”... dikeluarkan oleh mamat tsebut!

what the jerk, man!!
pagi2 wat aku meletup (sebab panggilan dibuat waktu pagi)...
mmg mjengkelkan betul...!!

huh...
aku tak sepatut rase ingin masuk campur dalam hal ini...
tapi nak wat gane...aku ni naluri perempuan juga...
mmg pantang aku bila dgr kes macam nie....

aku mmg pantang dgr lelaki yg sekadar ingin test or wat experiment ttg experience cinta ke ats gurl... mmg pantang aku sejak dulu lagi... lagi2 mangsa itu adalah aku kenal...

dulu aku pernah bombarded org atas kes yg sama...jgn lah buat hal pulak... nyampah tau tak...sebab bkn sekali dua aku jumpa prangai laki mcm ni...
ergh...mjengkelkan betul dapat kawan laki macam nie... mmg kalo aku jumpa aku pelangkung jerp...
haih!! ~sabar jelah...


p/s: tak payah lah gosip byk2 dgn aku... aku boleh sketch story... dan selalunya... ia mpunyai ending yg hampir sama dgn sketching aku... so... bolayan sudah....

2 comments:

  1. pelangkung je si A tu..x yah d hantar hadiah tu la..senang ati..aku pun jengkel bace ap yang ko tulis dik..hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahhahha....tak pasan lah komen ni...dah marah pon..tp pakai sindir...but smhow....perasaan mhargai kawan tuh lagi tggi drpd memarahi...

    ReplyDelete